Loppis Entusiasten

loppat idag

Det var 2 tillfälliga loppisar idag men där fyndades inget särskilt,
det mesta blev shoppat på det gamla vanliga lördagsloppiset En Hjälpande Hand.
 
 
En reproduktion på en plywoodskiva med en hemmafixad ram.
Inget märkvärdigt,
men motivet tilltalade mig, det var iögonfallande och syntes på lång håll.
Jag får en 70-talskänsla här, men jag har ingen aning om vad det är för signatur,
men jag tror att jag gillar konstnären :) 30:-
 
 
Ett inramat stramaljbroderi med Carl Larsson motiv.
Jag ska plocka isär det, tvätta och stryka väven och måla om ramen. 10:-
 
 
Tyg och plastblommor är prisvärt på loppis, 13:- för detta.
 
2 stycken ljushållare i smide och glas från Mekaniska fjädrar, Torsås 10:- styck
 
8 stycken gamla assietter, 5:- styck
Ett tårt/kakfat i fint skick 50:-
En smal vas från ELME 10:-
 
 
Jag vet nu inte varför jag köpte den hemmagjorda lyktan i teak, koppar och smide,
jag kom på att jag inte ens gillade den när jag kom hem :(   20:- (märkningen på foto under)
Ännu en modellgubbe, nu har jag två, 20:-
Även marmorägget kostade 20:-, det är till svärmor som samlar på dem.
 
Jag har inte lyckats förstå vem som gjort denna lykta. So... .Dått...Hillevi  ?
 
Sådana här pusselkuber hade jag när jag var liten!
Tyvärr saknades bilderna som ska vara till,
men man kan ju alltid skriva ut foton på dem i dagens moderna samhälle :)
 
Jag avslutar med nostalgibilderna från 60-talet :)
 
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • yvonne säger:

    Tror inte lyktan är hemmagjord...vi hade en sån när jag var liten o har sett många andra! Tror namnet kan vara givaren eller ägaren.

    Svar: Aha! Tack för info.! Jag tyckte att den såg lite hemmagjord ut, lite ogenomtänkt i designen och lite sisådär i passformen, men då är det säkert någon form av relativt masstillverkad grej :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-28 | 20:08:49
  • Birgitta säger:

    Sådana där klossar hade min lillebror i mitten på 60-talet. De låg i en grund, röd trälåda med bilderna på botten....nostalgi :)
    Idag ska jag torka av kornnischerna, plocka ihop de där klämmorna, ta ner spegeln och packa allt i bilen. Kanske du är hemma någon kväll så jag kan lämna dem till dig efter jobbet?

    Svar: Vad kul! Jo, jag är nästan alltid hemma på kvällarna, på torsdag skulle jag bort bara. Jag tänkte kika in till dig någon dag och se om det finns några av de söta fåglarna kvar :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-29 | 10:50:21
  • Stina säger:

    Solveig fått av Hillevi? :)

    Svar: Ja, kanske det! :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-29 | 21:11:26
  • lopplisa säger:

    Hm.. tyvärr kan jag inte hjälpa till att kryptera märkningen. En riktig nostalgitripp för mej, dina fynd! Modellgubben verkar vara lite blyg, så du får ta hand om honom!

    2013-09-30 | 14:35:50
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Underbara pussel! Tänk om tiden kunde vevas tillbaka. Bara för en liten stund, då och då...Lilla gummann

    2013-10-01 | 07:46:03

Kommentera inlägget här: