Loppis Entusiasten

loppat på tippen

Idag åkte sambon och jag till tippen med svärmors gamla trasiga TV.
 
Han träffade en jobbarkompis där, de skulle kasta en del gamla saker.
 
Det gick som det gick.
 
Vi stod och lämpade över saker från deras bil till våran.
Personalen på tippen var mycket roade,
min sambo var dock mindre road "-Man får ju skämmas!"
 
Pyttsan! Man har väl ett loppis! :)
 
Det som fick följa med hem var:
En tidningskorg i rotting
En golvlampa med ledad arm i mässing och björk, 30-tal kanske,
en trumma :)
och ett skrivbordsunderlägg i skinn med en präglad fågel
(syndes inte så bra på fotot)
 
 
Allt var helt och fungerade, visst var de värda en andra chans?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ida Nielsen säger:

    JA!

    2013-09-09 | 19:03:35
    Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
  • Elisabeth säger:

    Bra gjort!
    Det finns ingen anledning att slänga saker som inte är
    ohjälpligt trasiga!

    2013-09-09 | 21:20:07
  • Anta säger:

    Du gjorde helt rätt! Fler skulle göra som du! Och det var ju jättebra saker du räddade.
    Man ryser när man tänker på allt fint som bara slängs.

    2013-09-10 | 01:23:40
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Jag skulle vilja ha alltihop. En sån där tidningskorg har jag haft faktiskt. Och ett sånt skrivunderlägg hade Pappa. Golvlampan skulle jag givit min ena arm för.

    2013-09-10 | 09:18:40
  • Birgitta säger:

    Klart att det var rätt! Vi var till tippen igår (är stamkunder där varje måndagkväll för att lämna rivningsmaterial :)) och såg en så fin 2 armad krusidullig antik mässings lampett i containern för metall. Åh vad jag hade lust att fiska upp den!!! Får sätta på skygglappar varje gång vi är där. Pejlar annars hela tiden in vad folk kommer släpandes på, vad de har i sin kärra, vad de har slängt. Jobbigt! :)
    Ha en bra tisdag!

    Svar: Hinner man bara se innan det slängs i containern så kan man fråga om man får det, det har jag gjort även till okända, men har det väl kastats i så är det för sent. Jag håller med, det är jobbigt när man ser fint i containern, fina designmöbler och annat har jag sett, snyft! Ha en bra tisdag du också Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2013-09-10 | 09:29:37
  • ScrapLinda säger:

    Var glad för att de var roade, här skulle de ha bligat snett och varit rejält tjuriga! Man "får" egentligen om det inte varit ner i containers men det ses absolut inte med blida ögon.

    Svar: Det är nog lag på att man inte får ta från containern, tror jag, men om någon ger från sin bil är det nog fritt fram, eller så länge de inte hunnit kasta i det. Jag fick några gamla ramar av en farbror förut precis innan han skulle slänga i dem, men då syndes inte personalen till, de fikade nog :) Synd om de blir tjuriga, det blir ju bara mindre skräp för dem att ta hand om :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-10 | 22:44:01
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.se
  • Jessica säger:

    Bra att du ger dem ett nytt liv!!

    2013-09-13 | 08:08:50
    Bloggadress: http://isaelle.blogg.se

Kommentera inlägget här: