Loppis Entusiasten

Två loppisbesök igår

 
Igår var jag på två loppisar.
Det var ett loppis i Haga Missionshus, de har bara en gång om året,
billigt brukar det vara, så också nu, men ofta kommer man lite för sent,
det går ju inte att klona sig :)
 
En samlingsbild från Haga
 
En STOR vacker, osydd stramaljduk för broderi 10:-
En noppskål i vitt opalinglas 10:-
En påse garnnystan 10:-
Ett rådjur med limmade öron från FEJ Keramik 10:-
(till skillnad från elefantbeten, så var den här fint limmad)
 
Inte syns det mycket. Kanske man kan förfina det lite till.
Men visst upptäckte jag det när man kände på den.
(det är väl det som är den berömda fingertoppskänslan :)

Resten handlades på En Hjälpande Hand
 
Flygande änder i gips 10:- styck
Två svarvade höga ljusstakar i en alldeles gräslig färg, men rätt fin modell 10:-
5:- styck för nya grytvantar.
Inte för att jag använder ljusmanschetter,
men man kan plocka isär dem och göra annat av dem 2:- styck.
 
 
Två Amerikanska samlartallrikar med motivet i relief från -89, -90 i originalkartonger.
Ett sådant köp som kanske var onödigt,
inte alls färger jag som gillar, jag blev mest nyfiken på dem.
Jag vet inte ens vad det är för material, "Sapphire Incolay Stone", vad sjutton är det !?
 
 

Den lilla gamla assietten var svår att motstå för 10:-,
jag vet inte vad märkingen betyder, AE E, någon som vet?
 
Det sista jag köpte var ett förstersmycke i mässing och glas,
jättefin tycker jag :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: