Loppis Entusiasten

bara glas loppisshoppat idag

Det blev en dyr loppisvända idag,
 
 
men jag kunde inte låta bli att köpa, när 8-ringars Festivo dyker upp på hemmaplan.
290:- fick jag betala för den. Nåja, handlar man på Tradera får man ge det dubbla.
Nu saknas 4,5,6 och 7 ringar för mig, men de dyker säkert upp förr eller senare.
 
Resten blev billigt i alla fall :)
 
 
En vattenkaraff med det tillhörande glaset i behåll.
Jag tror att den är från början av 1900-talet, 20:-
Det är en del vitt smolk i glaset, får se om jag lyckas få bort det (även lite i karaffen).
Vi har ju en karaff i likadana färger efter sambons gamla farmor,
så det var kul att hitta något som matchar till (den saknar dock sitt glas)
 
 
4 stycken små Verecoglas 5:- styck
och en konstglasduva för 20:- signerad FM Ronneby Sweden B.870.
 
Det fanns en del annat fint också,
som jag stoppade i korgen, men lade sedan tillbaka.
Alltså...man måste börja besinna sig om man ska få plats själv hemma :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ingegärd Lundqvist säger:

    Hej!
    Vet att detta låter konstigt men det funkar nästan alltid på smutsigt glas: Fyll karaffen med strimlat tidningspapper, häll på varmt vatten, låt stå över natt eller så och vispa sedan om ordentligt, gärna med flaskborste. Lycka till!

    Svar: Tack för tipset Ingegärd, det har jag aldrig provat!
    Loppis Entusiasten

    2014-04-12 | 20:50:43
  • Frida säger:

    8-ringars Festivo kostar ju ny runt 110 euro - så jag tycker 290 kr är ett riktigt bra fynd! :)

    Svar: Ja, jag kollade lite färska priser på Tradera, där låg de på ca 500:- till 650:-, sedan blir det frakt på det också, så jag är nöjd ändå, trodde nog inte riktigt att 8-an skulle dyka upp här hemma :) Det är alltid en fördel när man kan kolla den också i handen, så man vet att den är okej :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-12 | 21:56:41
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Åh de där glasen minns jag!

    Svar: Jag med! Vi hade sådana när jag var liten :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-13 | 08:33:01
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Frida säger:

    Ja, och jag är alltid nervös att saker ska gå sönder när man handlar på tradera/ebay eller liknande. Man vet ju aldrig hur säljaren valt att packa. Köpte en Iittala fågel av Oiva Toikka på ebay för motsvarande 400 kr (en tredjedel av nypris på den fågeln) och jag var så orolig! Men den var packad helt utmärkt, hel och inte en enda skråma :)

    Svar: Ja, en Oiva Toikka fågel är man ju verkligen rädd om! Jag köpte en vas på Tradera av PO Ström, rätt dyr den också, sedan tappade jag paketet i asfalten på vägen hem! Oerhört tacksam var jag den gången, att det var suveränt packad och höll!
    Loppis Entusiasten

    2014-04-13 | 14:31:54
  • Marlene säger:

    Haha. Kan inte sluta skratta åt första bilden. Har pluggat hela dagen och lärt mig och vågor i en fjäder. Så jag är ju helt skadad av allt plugg. På bilden ser jag ingen vas, utan hjärnan såg bilder av pulser som går i en fjäder. Ringarna är noder och ihoptryckta medans det smala är bukar. Jag måste söka hjälp tror jag.

    Svar: Haha, ja du har nog pluggat för hårt nu Marlene :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-14 | 00:00:17
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: