Loppis Entusiasten

burkar med lock?

Tänk att det ska bli en massa damm inuti kökslådorna!
Suck, dags att diska alla lock igen :(
 
 
Det var då en herrans massa lock!
Så mycket burkar har jag väl inte!
Lika bra att ta burk-skåpet också, kolla lite...
 
 
Usch vad mycket burkar man har köpt, använder nog inte ens hälften.
 
 
Synd att säga att det stämde med burkar och lock i slutänden,
det blev burkar utan lock och en hel del lock utan burkar?
 
Mamma har sagt att hon saknar en del lock.
Jag har förstås bedyrat att jag inte har några extra,
de finns nog hos syrran...
 
Kanske hinner jag smyga in locken hos mamma innan de kommer hem från stugan :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Hihi! Oj, vad jag känner igen det där! Och jag som trodde jag var ensam om lock-/burkproblemet... :D

    2014-04-21 | 00:59:18
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Sandra Engberg säger:

    Haha! Det där känner jag igen! Jag rensade ut 4 pappkassar med prylar jag inte använder ur köket häromdagen ;) känns bra i efterhand!
    /Sandra - Stolpås Gård

    2014-04-21 | 07:39:35
    Bloggadress: http://stolpasgard.blogspot.se
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Jag gjorde en liknande rensning häromdagen, fick med både lock och burkar över. Lustigt det där

    2014-04-21 | 09:30:34
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Marlene säger:

    Ha ha. Jag har inga lock... Förutom sådär 18 st. Ha ha

    2014-04-21 | 22:00:04
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    :D sådär såg det ut hos också...innan vi flyttade. Nu är det ordning på burkar och lock så inget ont som inte har något gott med sig. Det är jobbigt att flytta, men bra att gå igenom allt man sparat på sig genom åren!
    Ha det så bra det härligt soliga vädret!

    2014-04-22 | 16:33:14
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Carina säger:

    Hej! Jag har hittat dig här ute i sybervärlden och jag gillar också loppisar. Din blogg är rolig att titta in i du verkar kunna fynda. Jag bor på en liten ort så här finns inte så stort utbud av loppisar förutom på sommaren då öppnar många sina bodar.
    Hälsningar från Norra Jämtland

    Svar: Hej Carina! Kul att du kikar in på bloggen :) Jag bor på också på en liten ort, det finns några loppisar, men de flesta får inte in så mycket nytt, men vi har vårt stora loppis som håller på med hjälpverksamhet och får in mycket roliga saker, det är tur :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-22 | 18:11:43

Kommentera inlägget här: