Loppis Entusiasten

dagens loppisfynd

Det var 2 loppisar som öppnade kl. 10.00 idag,
men jag bestämde mig för att kolla in det "nya" megaloppiset i HALLSTA-ARENA först.
 
Det var många bord, men inte så mycket som intresserade mig,
lite handlade jag i alla fall.
 
 
Tyg igen.
ca 5 meter med riktigt fin gammal lyxig oanvänd lakansväv. Jag tror att det är bomull/linne. 50:-
De 2 oanvända tygbitarna var ca 4 meter tillsammans, 30:-
 
 
50:- för den stora gamla dockan med rosa hår. Det tyckte jag var billigt. Märkt EK i nacken
De andra kostade 20:- styck.
De 2 Barbietjejerna är nog 80-tal,
även den mindre tjejen märkt "those charakters dolls from Cleveland inc. 1986"
Killen är helt modern, men han var en riktig snygging så han fick följa med hem ;)
 
 
Till mitt vanliga lördagsloppis kom jag ju rätt sent,
men folk hade varit snälla och lämnat kvar lite till mig i alla fall.
 
 

En Bo Borgström Åsedavas för 15:-
En liten hjärt-vas för 10:- (jag har några likadana till i badrumsskåpet, bra att ha småprylar i)
Jag har sett dessa med etikett, men minnet sviker, var det Kosta Boda kanske?
En lite äldre docka, kanske 70-tal med för stora och för moderna byxor, 10:-
 
Riktigt färgmatchatde fynd från "En Hjälpande Hand" idag :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Det är så häftigt att du renoverar gamla ting :-) Det gillar jag!

    2014-04-05 | 21:33:09
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • sophie säger:

    Blir alltid lika glad när jag ser gamla dockor få nytt hem! Ser framemot omvandligen!!!

    2014-04-06 | 10:28:35
  • Rose-Marie säger:

    Finns inget skönare att sova på än gamla lakan!
    Så nu får du sätta igång och sy!
    Jättefina dockor hittade du också!

    2014-04-07 | 14:36:06

Kommentera inlägget här: