Loppis Entusiasten

dagens shopping

 
Det är inte så länge sedan jag köpte en liknande gammal hylla,
men den hade ytterligare ett hyllplan längst ned.
Sådana här hyllor är jättebra att ha på loppiset, där det är trångt. 90:-
 
 
En orange/röd flaska för 20:-
Jag har fått för mig att dessa är Italienska, men det kanske inte alls stämmer :)
Tillägg: Nej, Flaskan kommer från Reijmyre enligt säkra källor :)
 
 
En rätt ny vanlig kak-plåtburk, men den var väldigt vårig och söt tycker jag, 10:-
 
 
Den här glasvasen vet jag inget alls om, den kostade också 10:-
 
 
Jag tror nog att den här madonnan har lite ålder,
men jag är inte säker. Djupstämplad 45 och något annat oläsligt, samt en ritad krumelur "Mr"?
Svårt att motstå för 20:-
 
 
En liten gammal pippi-fågel, ännu svårare att motstå för 5:-
 
 
En liten mörk docka av bra kvalitet, Zapf Creation,
i en liten vagga (något defekt) av plast som ser ut som trä. 40:-,
snudd på knappt prisvärt, men jag har en plan för just vaggan, så jag tog den ändå :)
 
 
Sist men inte minst, en träfilur för 10:-
Kanske någon minns att jag shoppat sådana här förr?
 
Jodå, en stackare har stått här hemma en tid...så ensammen...
han blev så glad åt den nya damen!
 
 
...han hälsade henne välkommen...
 
 
...och det verkade bli kärlek vid första ögonkastet! :D
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Så fint att vårkänslorna spirar även hos "trä-folket". ;)
    Härliga fynd som vanligt. Tulpanburken med dekor i relief var vårlig och jättefin. Den hade jag också köpt.
    Ha det gott i vårsolen!

    2014-04-27 | 15:51:51
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • lopplisa säger:

    Fina fynd! Ha ha.. kul att se hur kärleken spirar i hemmet!!

    2014-04-27 | 18:10:54
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: