Loppis Entusiasten

en kasse gardiner

Igår ringde det på dörren.
Det var en granne som kom och frågade om jag ville ha en STOR kasse gamla gardiner att sy av?
Självklart!
Det såg ut att vara 80-tal ungefär.
Så nu har jag tvättat, strukit, sprättat och klippt bort gamla skrynkliga volanger och spetsar.
 
 
Kvar blir en hög med gulliga mjuka bomullstyger,
som bli perfekt till t.ex dockkläder.
Allt finns inte med på fotot, jag är inte riktigt klar än.
 
Jag är väl lite kinkig sådär,
vill inte ha gamla skrynkliga gardiner i tygskåpet,
nej, det ska vara tvättade och strukna tyger utan gamla fållar.
Det är väl inte bara det att det ser stökigt ut annars,
utan det tar ju faktiskt så mycket mindre plats.
 
Nu vill jag vill önska alla en riktigt trevlig Påsk!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Ovanligt trevlig dörr-ringare! :)
    Tyger i milda, fina färger och vackra spetsar.
    Det blir spännande att se alla snygga och fiffiga saker du kommer att förvandla dem till!
    Glad fortsättning på påsken! Hoppas ni har sol!

    Svar: Vi har både regn och sol idag, det varvar varje halvtimme, man får vara glad åt det i alla fall :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-18 | 16:25:24
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Glad Påsk till er också!

    2014-04-18 | 16:26:29
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: