Loppis Entusiasten

ett trevligt besök

Igår när jag hade mitt loppis öppet,
fick jag ett mycket trevligt besök från grann-kommunen.
 
Jag fick 6 stycken 70-talsdockor och gamla virkade spetsar!
Så himla kul!
 
Den största dockan gjorde jag i ordning på en gång :)
 
 
Hon hade tappat den allra främsta raden hår i luggen,
därför var det en massa lim i pannan.
 
 
När limmet var borta och luggen nerkammad så syndes det inte i alla fall :)
Klänningen hade blivit hemsydd till dockan, så den fick hon behålla.
Jag tyckte den var söt, jag gjorde några små justeringar bara.
 
De andra dockorna får jag visa vart eftersom de bli klara :)
 
Tack så mycket för dockorna!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Påminner om en docka jag hade som barn som pappa och mamma köpte i Tyskland

    Svar: Märket heter FAMOSA. Hon svänger på huvudet när man "går" med benen. Jag har några stycken av samma modell, så den är nog ganska vanlig, har säkert funnits i många länder :) Det finns olika storlekar som ser ungefär likadana ut annars
    Loppis Entusiasten

    2014-04-07 | 23:21:32
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Anta säger:

    Vilken tur att söta dockan kom till en skicklig frissa. En hellyckad "makeover". :)

    Svar: Tack Anta! :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-08 | 00:18:28
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Ulla säger:

    Har du öppet din egen loppis varje måndag?

    Svar: Hej Ulla! Jag har loppiset öppet på söndagar kl.13.00-16.00
    Loppis Entusiasten

    2014-04-08 | 11:47:07
    Bloggadress: http://ulligtgulligt.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Som vanligt har du svingat "ditt magiska spö". De som gav dig de där dockorna visste säkert att de hamnade i goda händer :)

    Svar: Tack Birgitta! Hon hade läst artikeln i vlt :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-08 | 13:17:02

Kommentera inlägget här: