Loppis Entusiasten

sortering pågår

Det är dags nu, det har det varit länge.
 
Jag har burit upp mina tyger som jag haft i syskrubben i källaren i mitt loppis.
Nu ska jag ha dem inne istället, jag hittar aldrig det jag letar efter.
Nu ska det sorteras så att jag vet var jag har allt.
 
 
Det ser väl inte så farligt ut, men med tanke på att...
 
 
...där uppe är det 5 plastboxar med tyger också. Nerknölade.
Letar jag efter något tyg får jag vicka ut dem en efter en.
Nä, nu ska det bli ordning!
Det tar väl sin tid, men då får det väl göra det :)
 
 
Nu kanske någon undrar varför jag har en hel banankartong med "tråkiga" tyger.
Lite blekta kanske, eller missfärgade, eller bara jättefula. Sådant jag fått gratis.
 
Jo,
syr jag en kudde, gör jag oftast en innerkudde först. Då kan man ha jättefult tyg!
Eller om man klär om en möbel.
Då ska det vara ett tyg under möbeltyget, som man kan spänna riktigt ordentligt,
det kan också vara riktigt fult :)
I somras klädde vi om ett bil-baksäte åt en kompis, då gick det åt en massa ful-tyg :)
Och sådant. Som exempel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Men visst är det kul att sortera. Man hittar ofta grejer som man glömt att man äger.

    Svar: Jo, jag håller med dig, det är roligt att rensa och sortera. När man väl kommer igång vill man vill man rensa i alla skåp och lådor :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-15 | 08:17:37
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Jag fick nyligen 3 stora kassar med olika textilier av makens arbetskamrat som rensat ur sin pappas lägenhet.
    Det är så himla roligt att titta igenom sånt man inte har en aning om vad det är i, men jag bestämde mig redan innan jag började plocka med det att jag bara fick spara sådant som jag vet att jag kommer att använda, eller göra något av, så i min hög fanns det i slutet bara 2 gamla överlakan och 4 vita virkade dukar. Allt annat helt och rent åkte vidare till loppis och det fläckiga och trasiga till tippen.
    Kände mig nöjd efteråt. Jag hade fått botanisera, men det som blev kvar tyngde inte mina redan överfulla lager :)



    Svar: Huvudsaken är att man går igenom sakerna, skänker bort det man inte vill ha, och inte bara kastar allt osett som många gör. Du har nog lite bättre karaktär än mig, jag har så lätt för att spara på tok för mycket :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-15 | 15:15:01
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: