Loppis Entusiasten

Barbieporträtt 1

Idag finns det en ny kategori på min blogg som heter BARBIEPORTRÄTT
 
Jag tänkte, nästan mest för min egen skull,
att jag skulle fota alla Barbiedockor som jag har tänkt att spara.
Jag kommer att numrera dem bara för att hålla lite koll,
men det blir ingen särskild ordning på ålder eller så,
utan det blir nog skåp för skåp jag kommer att fota,
för att över huvudtaget kunna hålla koll på vilka jag har haft med :)
 
Jag är ju inte superkunnig på Barbie,
ibland vet jag inte ens riktigt när de är gjorda
och inte är jag så noga heller om det saknas ett finger eller två,
inte gör det något att originalkläder är borta heller.
För mig är det leksaker som är kul att se hur olika de sett ut under årens lopp,
sedan tycker jag ju förstås att de är dekoratriva också :)
 
Jag tänkte börja med en kille som jag köpte på loppis för 20:- för rätt många år sedan.
Han var barfota och rufsig i håret och han är nog den enda, för nuvarande i alla fall,
som inte är från Mattel (som gör "riktiga" Barbie).
Han hade i alla fall sin jacka och byxor,
och han kan minsann sjunga, med batterier och en mini-cd i ryggen :)
 
 
 
 
 
1995 Triumph International Inc. All Rights Reserved.
Michael Jackson TM  U.S Patent. No 5, 607, 336
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Astrid säger:

    Verkligen dekorativ kille!
    Det blir spännande att följa porträttserien!

    2014-09-01 | 22:39:31
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/
  • Ann-Louise säger:

    Riktigt fin!

    2014-09-03 | 16:01:29

Kommentera inlägget här: