Loppis Entusiasten

fler tunikor

De här 3 är sydda i tyger av Maud fredin Fredholm som jag köpt genom facebook.
Det är lite annorlunda tyger med väldigt stora mönsterpartier.
Från början är det tänkt att man ska kunna få ett roligt mönstrat plagg,
bara genom några få sömmar,
men jag var tvungen att sy "som vanligt" och knåpa lite för att tyget skulle räcka,
för oftast får man tag på lite för liten bit tyg.
Om man googlar på Maud fredin Fredholm så får man se hur plaggen egentligen är tänkta att se ut :)
 
 
(så här den röda såg tygbiten ut, synd att jag glömde fota de andra tygerna)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Snyggt!.... och perfekt att ha en provdocka när du ska sy kläder till dig själv och så himla praktiskt att kunna få precis det man vill ha!
    Vi blir nog kräsnare när vi blir lite äldre, i alla fall kan jag skriva under på det :) Jag accepterar inte längre att köpa kläder som inte sitter som jag vill att de ska sitta och jag vill gärna ha kläder i naturmaterial som bomull, ull och lin. Tyvärr vet jag av erfarenhet att jag inte ska sy mina egna kläder, jag blir aldrig nöjd! Så lite avundas jag dig allt :D

    Svar: Jo, visst har man blivit mer kräsen med åren, det har du så rätt i!
    Loppis Entusiasten

    2014-12-18 | 17:25:56
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Fint, orginellt och garanterat egen design!

    Svar: Ja, egen design blir det garanterat när man knåpar ihop efter hur mycket tyg som finns och får mäta på sina egna bilringar :D
    Loppis Entusiasten

    2014-12-18 | 19:04:06
  • Gunnel säger:

    Mycket nytt och snyggt i din garderob och kul med egen design.

    En God Jul önskar jag dig!

    Svar: Tack Gunnel! I alla fall har jag något i garderoben :) En riktigt God Jul önskar jag dig också!
    Loppis Entusiasten

    2014-12-20 | 18:57:41
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: