Loppis Entusiasten

kläder

Jag brukar säga att jag är ointresserad av kläder,
men egentligen är det väl så att jag har tröttnat på att jaga kläder i affärerna,
för jag hittar ändå inget jag vill ha trots att jag är villig att betala en hel del om jag gillar något.
 
Visst, jag är rätt kinkig.
Det ska vara bra tyg, det får inte sitta åt. Ledigt och mjukt ska det vara.
Inga långa ärmar som är så smala att de inte ens går att dra upp ifall man ska diska eller tvätta händerna.
 
Det var väl i somras någon gång, då jag tröttnade totalt.
Jag hade väl 2 jumprar kvar i garderoben som fortfarande var hela, resten var helt utslitet.
Inget nytt trots flera besök i klädaffärerna.
 
Jag köpte några tyger på tyggrupperna på facebook,
och handlade nog tyg för kanske 600:- på rea på Olssons tyger.
Sedan satte jag igång att sy tunikor, för det vet jag att jag gillar, lätt och luftigt :)
 
8 stycken har jag sytt. Några blev bättre och några blev sämre.
Idag visar jag de 2 första som jag testade med av tyger som jag hade hemma,
som ändå hade legat och skräpat i ganska många år.
 
 
 
 
Det här tyget köptes för rätt länge sedan på Furulunds.
Jag tyckte det var fint, men jag är besviken för det har blivit lite nopprigt.
Den blev lite för stor, mer som en sommarklänning, men den funkar,
jag har använt den rätt mycket.
 
 
Det här tyget hade legat ännu längre i skåpet,
det var nog meningen att jag skulle sy något till barnen av det.
Jag använde lite för kraftigt tyg till ärmar och fickor,
hade för liten bit av det lila, så den blev väl "sådär", rätt skön i alla fall.
 
Imorgon visar jag några i tyg från Maud Fredin Fredholm,
om nu någon hört talas om henne :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Härliga färger, vill man få det rätt får man göra det själv typ :-)

    Svar: Precis! :)
    Loppis Entusiasten

    2014-12-18 | 08:52:54
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: