Loppis Entusiasten

bara lite textil idag

Jag gick flera varv på loppiset idag,
men det blev inte mycket fyndat.
 
 
2 örngott i bra skick med lite ovanligt motiv med palmer, strand, stolar och solnedgång.
Det kan man säkert kan hitta på något kul med, gissningsvis 80-tal.
(örngott kostar 10:- på "En Hjälpande Hand")
 
Det blev också ett "Bananer i pyamas" örngott,
inte för jag vet vad jag ska ha det till, men det var lite kul.
 
En helt ny svart stor duk från Hemtex i bomull kostade 30:-
Svart tyg är sådant som jag alltid vill ha hemma,
använder det ofta till bakstycken till kuddar och liknande.
 
Ett grönt 70-talspåslakan för 25:- som var lite urtvättat men,
kvaliten duger till lapptäcken i alla fall.
(vågar jag tala om att jag efter att precis börjat med mitt första lapptäcke,
redan har funderat ut ett mönster till mitt nästa lapptäcke.
Nä, det ska jag nog inte tala om :D)
 
Ha en fortsatt trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linda Ölvebrink säger:

    Hej! Vilket vackert grönt påslakan, vilken loppis var du på? Fanns det fler liknande?

    mvh

    Svar: Jag var på "En Hjälpande Hand" i Hallstahammar. Det fanns ett likadant påslakan till, men jag tyckte att det var ännu mer tunnslitet så det fick vara kvar. Annars brukar jag köpa de färgglada som finns :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-24 | 19:24:11
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack tack, ja jag tog mig en liten bloggpaus

    2014-02-24 | 19:50:00
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: