Loppis Entusiasten

dagens loppis-shopping

Det blev inte så fasligt mycke shoppat idag heller,
jag har blivit lite duktigare på att stå emot :)
Man kan liksom inte släpa hem för mycket, man ska få plats själv i hemmet också :)
 
 
Det blev en bunt med måleriböcker i alla fall.
Jag har 4 stycken sådana här sedan tidigare, nyinköp på 80-talet, de var dyra då.
De är ganska roliga att titta i även om man kanske inte använder dem som vägledning,
om man nu skulle måla en tavla.
 
 
Sedan blev det en riktigt stor duk i bomullssatin i en behaglig turkos/jeansblå färg
 
 
 
50:- för den. (Tillägg: "Sirikit" av Birgitta Dahlström kom tydligen på 60-talet, trodde  det var nyare :))
 
 
En figurin i keramik med lite nagg av ROSBERG
Det verkar vara Rut Rosberg, 1912-1982, men det fanns väldigt dåligt med info. vid sökning.
Jag är rätt säker på att den är limmad i halsen,
sedan har någon kladdat över färg för att dölja den fula skarven,
men 20:- är ju inget pris att tala om,
så jag ska nog göra om limningen om det går.
Den lilla pennvässar-jordgloben tänkte jag ställa i Barbieskåpet :)
 
 
 
 
Ha en fortsatt trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Mycket fina fynd!

    2014-02-08 | 15:11:33
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: