Loppis Entusiasten

Inget unikat

Idag började lapptäckskursen.
 
 
Jag hade grejat med tyger, ritat, räknat och knåpat med ett mönster.
Jag ville ju ha ett alldeles eget :)
 
När jag visade kursledaren hur jag hade tänkt mig svarade hon:
-Mm, ett sådant där har jag gjort.
 
Jag såg nog ganska frågande ut.
Hon fortsatte:
-Vänta ska du se, jag tror jag har mönstret här i väskan.
 
...och så plockar hon fram mönstret.
EXAKT likadant! Inte på ett ungefär, exakt, precis likadant!
Samma mått på millimetern!
 
Så mycket för det egna ihopknåpade mönstret :D
Nåja, det blir i alla fall andra tyger för mina är alla loppisfyndade :)
 
Kanske är det inte så konstigt, det har gjorts lapptäcken under hundratals år,
så visst kan man säkert hitta på likadana mönster,
men att det var millimeter-lika var lustigt :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Vilket sammanträffande! Det var ju minsann inget vanligt mönster du gjort. Tänk att man aldrig får vara ensam om någonting... ;)

    Svar: När jag kom hem satte jag mig och googlade en stund, men inte hittade jag det mönstret på någon bild där i alla fall. Men det finns kanske speciella sidor med just mönster, men de tänker jag inte ens försöka att hitta, roligare om man får fundera ut något själv. Jag får försöka hitta på något annat unikt nästa gång för jag gissar att jag är helt fast nu, efter att bara ha sytt ihop några bitar :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-20 | 21:45:09
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Hur stor är sannolikheter för något sådant?! Det låter faktiskt helt otroligt att hon dessutom hade det med sig :)
    Ha en skön helg!

    Svar: Ja, hon hade en väska full med mönster :) Ha en skön helg du med Birgitta och hoppas att det slutar regna!
    Loppis Entusiasten

    2014-02-21 | 16:25:05

Kommentera inlägget här: