Loppis Entusiasten

dopklänning till porslinsdockan

Nu tyckte jag att den lilla porlinsdockan hade suttit tillräckligt länge i sy-skrubben.
Jag hade tänkt sy en dopklänning till den,
men det blev aldrig av, så nu har jag virkat en istället.
 
 
 
Någon kommer kanske ihåg den här dockan märkt AM 19SS89
som jag hittade på Läkarmissionen i Västerås för 40:-
 
 
Den verkade helt ny och handgjord. Jag gissar bara,
men jag tror att delarna faktiskt kommer från Armand Marseille i Tyskland,
de gör ju ibland nya delar till de gamla populära dockorna, för den påminner mycket
om dockan de gjorde i början på 1900-talet som heter My Dream Baby,
men den var gjord med blungögon och händer i massa.
 
 
En sådan gammal skulle man ha, men det är ju inte fy skam med en nytillverkad, hangjord heller,
det är ju inte någon dussinvara precis :)
 
Jag har tyvärr inget mönster till dopklänningen att dela med mig av,
jag bara virkade på, efter dockans kropp.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Fina! Både docka och klänning!

    Svar: Tack Rose-Marie!
    Loppis Entusiasten

    2014-01-27 | 11:06:31
  • Anta säger:

    Finklädd och söt för dopet! Undrar vilket namnet blir för den lilla tjejen? ;)

    Svar: Ja, det tål att funderas på :)
    Loppis Entusiasten

    2014-01-27 | 14:25:20
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Jättesöt!
    Ja, första åren ifrågasatte ALLA min sons långa hår. Nu har de förstått att det är där för att stanna

    2014-01-27 | 20:48:49
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: