Loppis Entusiasten

barbie uppåt väggarna

Jag hade en hel del Barbie låg i lådor hemma.
Trots att jag har så många glasskåp i loppiset,
så fick de inte riktigt plats.
 
Jag kom på att jag kan ju fylla ut utrymmet ovanför skåpen också,
så det fick bli en list under taket, och sedan dit med resten av dockorna!
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu passade jag också på att damma ur alla skåpen och ändra lite.
Det har klarat sig över 2 år utan att jag har behövt damma, rätt bra tycker jag :)
 
Nu passade jag också på att räkna dem,
"harkel" 307 stycken.
Fast då har jag räknat med både Barbie, Ken, Skipper och
Shelly (lillasystern som sitter på hästarna i fotot här över),
men ingen liten bebis och inte de Barbie som jag har till salu i dockrummet.
(jag har inte ens kollat om de små bebisarna är "äkta", jag ser dem mest som tillbehör :) )
 
Nej, nu får det hädanefter bli "en in- en ut! Jag kan inte skaffa så många fler!
(det finns en hel del vanliga Barbie jag kan offra :) )
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Oj, oj, oj.....så många vackra skapelser!!!
    Det är verkligen en upplevelse att se dem, och alla dina troll, och andra dockor. Vilken tur att du har ditt loppis där de får plats och där du kan visa dem. Som ett loppiseum :D

    Svar: Ja, det är tur att jag har den platsen, annars vete sjutton var jag skulle göra av alltihop :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-31 | 14:31:42
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Astrid säger:

    Jag beundrar din samling! Så många fina.
    Om du vill sälja några vanliga undrar jag om du har nåra mörkhyade eller native american (indianer) Barbies till övers? (Kanske inte räknas till vanliga?)

    Säg ett pris i så fall !
    Går bra utan kläder.

    Svar: Hej Astrid! Nu kommer jag inte åt att kolla förrän tidigast på söndag, men jag ska kika vad jag har för några. Det är lite olika på Barbiekropparna, jag kan tänka mig att du vill ha de lite modernare med smidigare kroppar, så att de stickade plaggen sitter lite bättre. Ett tag på 90-talet hade de lite konstiga ledade kroppar som det är svårt att få kläderna att sitta snyggt. Det finns också blonda Barbie som har lite brunare "solbrända" kroppar, även brunhåriga "Teresa" är lite mörkare, henne har jag nog några av (så vita plagg blir fint) är det intressant? Jag har skrivit upp din mailadress så jag återkommer till dig när jag kollat vad jag har :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-31 | 23:09:36
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/
  • Astrid säger:

    Absolut, allt är intressant :D Spelar inte så stor roll hur gammal dockan är bara den är hel.
    Skicka gärna bild/er
    Har blivit Barbiesmittad..
    Såg förresten en artikel om en dam som stickade Barbiekläderna med sytråd, det var också inspirerande.

    Svar: Jag har stickat en topp i typ sytråd, eller det var väl ungefär som tunt virkgarn, men den blev väl "sådär". Det skulle vara roligt att se hur hennes blev :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-31 | 23:37:24
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/
  • Rose-Marie Edeving säger:

    Så många fina du fått ihop!
    Jag gillar också mörkhyade och de med lite speciellt utseende.

    2014-08-01 | 13:11:40
  • Astrid säger:

    http://www.dt.se/dalarna/gagnef/en-aldre-flickas-unika-dockkonst
    Se och njut :)

    Svar: Tack för länken! WOW!
    Loppis Entusiasten

    2014-08-01 | 13:36:26
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/
  • Fredrik säger:

    Jag har precis börjat intressera mig lite för d
    Barbie, ett intresse som smittats av från min dotter tror jag. Har du fyndat dina genom loppisar? Eller lite varstans? Det är roligt med lite äldre tycker jag.

    Svar: Vad kul! Jo, det är nog lite varstans jag köpt mina Barbie. Några finns kvar efter barnen, några är köpta på Tradera, men de flesta är köpta på loppisar. Jag försöker att inte gå in på Barbiesidorna på Tradera nu för tiden, det är så himla svårt att låta bli att handla :) De gamla är ju alltid roligast att hitta, men jag tycker även de lite annorlunda nya är roliga. De allra vanligaste blonda finns det så mycket av, så de lämnar jag oftast kvar till barnen att leka med :)
    Loppis Entusiasten

    2014-08-02 | 16:25:45
    Bloggadress: http://25till100k.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Hej du kan inte tänka dig o sälja en rättighet docka. Jag har precis köpt en men vill gärna ha en liten Kompis. Jag vet inte riktigt vart jag ska hitta en men slutar med att jag hittar din blogg hela tiden :-) Mvh Emelie

    Svar: Hej, jag vet tyvärr inte riktigt vad du menar med "rättighet docka". Det är en väldig blandning av Barbie i inlägget, de flesta är ganska vanliga dockor som man kan hitta på loppisar, Tradera eller leksaksaffärerna :)
    Loppis Entusiasten

    2016-01-29 | 15:28:12
  • Katarina F säger:

    Men oj! Vilken underbar blogg för den barbiesmittade :) Min barbie-mani har legat i dvala i lite drygt 20 år.. men nu har jag själv fått en dotter som snart fyller 3 år och nu har barbie-manin slagit till med full kraft! Lika starkt som när jag var barn, om inte ännu starkare för nu kan jag ju faktiskt bestämma och köpa själv. Jag är intresserad av att köpa Teresa-barbies! Vet du om du har några till salu?

    Svar: Kul, när man väl fastnar är det svårt att sluta :) Jag säljer knappt några Barbie, men jag ska kolla upp om jag har några Teresa-dubletter :)
    Loppis Entusiasten

    2020-05-18 | 14:11:14

Kommentera inlägget här: