Loppis Entusiasten

carolines loppis i kolbäck

Jag hade sett på en fb-sida att det skulle finnas en snurrstol som verkade bra
på Carolines loppis i Kolbäck.
När jag kom dit var det bara en modern IKEA, det ville jag inte ha,
men det följde som vanligt med lite annat hem istället :)
 
Det blev ett enhetspris, 80:- för allt
 
 
En broderad tavla i riktigt små korsstygn,
till och med ramen var ok, men den var inte helt ren och lite skrynklig,
så det ska jag fixa.
 
 
En kraftig glasskål/kruka.
Jag tror att den är Finsk, kanske Humppila
Den ska jag nog ha som orkidekruka tror jag.
 
 
Ett grytunderlägg. Lite synd att de borrat ett hål,
men jag tror att det ska gå att sätta igen.
 
 
Ännu en liten Stilia, den här gången en valp :)
 
 
Ett kakfat med handmålade penseer, gullig present en gång i tiden :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Många fina fynd. Jag var med iväg på lite loppisar idag. Bara barnen fyndade. Två sparkcyklar för 40 kr tillsammans och tre små prydnadskatter för en krona styck och ett "pärlhalsband" för detsamma.

    Svar: Det är jättebra när barnen fyndar på loppis, då lär de sig att det är finemang med återvinning :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-26 | 19:01:48
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Ja visst är det bra, mina ungar (några av dem) älskar att loppa. Såg förresten några sådana där Stilia katter som u visade i bloggen häromdagen. Kollade aldrig vad de kostade dock.

    2014-07-26 | 21:50:12
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Rose-Marie Edeving säger:

    Oj så mycket fint dy fyndat!
    Avis på tavlan, älskar skator!

    Svar: Jag tycker också de skatorna är så fina, jag har faktiskt mönstret till det broderiet (tror jag) men det har inte blivit av att jag broderat det :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-27 | 17:10:54

Kommentera inlägget här: