Loppis Entusiasten

loppis i gamla mejeriet, munktorp

De har lite sporadiska öppettider,
så jag har aldrig lyckats köra förbi när det var öppet,
men nu såg jag på fb att det skulle vara öppet idag,
så vi tog en tur dit.
 
 
Den här fräkniga "supuppan" från Shildkröt (Skölpaddsdocka)
kunde jag bara inte motstå trots att hon fått luggen klippt.
70:- kostade den.
Jag tror att hon har sina originalkläder, så de ska hon få behålla,
men de måste lagas och en rejäl rengöring krävs.
Kläderna hade små kardborreknäppningar,
kanske det går att datera dockan till senare delen av 70-talet på grund av det?
Visst började man använda kardborreband då? Någon som minns?
Jag vet i alla fall att det fanns med all säkerhet lite senare på 70-talet.
 
 
Ett hemmasnickrat ställ för sytrådar är ju jättebra att ha,
40:- kostade det.
 
Ett litet minus var att många saker inte var prismärkta på loppiset,
utan man fick fråga pris på det som var intressant,
men det kan ju hända att de inte hunnit med, det kanske kommer?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    För många år sedan var jag på loppis där, men hade ingen aning om att det var något loppis där nu!
    Jag som är värdelös på att dividera pris ser helst att saker är prismärkta, men å andra sidan har det hänt att jag fått väldigt bra priser de gånger jag frågat om något ickeprismärkt jag varit intresserad av.
    Gullig surpuppa du hittade :)

    Svar: det har varit loppis där för många år sedan, det minns jag också, men sedan har det nog varit stängt länge. Jag tror nog inte att det är samma ägare som förut heller.
    Loppis Entusiasten

    2014-07-31 | 14:25:01
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie Edeving säger:

    Vilken söt "surpuppa" du hittat"

    Svar: Ja, hon var inte helt lik den jag hade tidigare heller :)
    Loppis Entusiasten

    2014-08-01 | 13:09:08

Kommentera inlägget här: