Loppis Entusiasten

stili(g)a katter och hundar

Här kommer mina porslins-husdjur :)
 
 
Det var det...
 
När jag kollade lite noggrannare på undersidan så var alla inte likadana.
Några stod det STILIA på och andra var det en annorlunda etikett,
några djupmärkta på lite olika sätt, andra inte, några med en fasad kant under, några släta under,
trots att det verkar vara samma tillverkare.
Jag tror egentligen att "Stilia Collektion" är företaget som köpt upp dem.
Vad porslinstillverkaren egentligen heter vet jag inte.
Kanske får man bättre klarhet i det någon gång :)
 
 
Tillägg:
Nu har jag fått lite info om dessa porslinsdjur,
så jag kunnat googla lite och tittat på andra gulliga djur:

HK står för:
House of Global Art
Harvey Knox Kingdom Collection
 
Tack Daniel!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Den samlingen kan man ju inte bli annat än hopplöst förälskad i. Vilka urgulliga sötnosar!!! :)

    Svar: Jag tycker också att de är supergulliga :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-22 | 17:10:16
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Väldigt söta, jag har en förkärlek för gamla musicerande barnporslinsfiguer. Fick en av svärmor idag :-)

    Svar: Det låter spännande med musicerande barn, är det sådana gamla med importstämpel?
    Loppis Entusiasten

    2014-07-22 | 23:29:12
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Japp, de med importstämpel, skulle tro 40-50-tal

    Svar: Vad kul! Jag har lite importgrejer på mitt loppis, men jag tror nog inte att det är några barn med instrument, men det måste jag kolla upp :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-23 | 11:57:29
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Kul :-)

    2014-07-23 | 14:14:25
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Daniel säger:

    Hej

    HK står det under dina djur och står för Harvey Knox.

    Mvh Daniel

    Svar: Åh, tackar för info! Det ska jag ta och googla på :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-25 | 16:38:44

Kommentera inlägget här: