Loppis Entusiasten

nyinköp till Barbieskåpet

Jag har inte så många Skipperdockor (Barbies lillasyster)
i min samling, mest äldre,
så igår fick en alldeles ny följa med hem från City Gross.
 
Jag tyckte den hade så annorlunda utseende,
men det kanske bara är jag som inte vet hur de nya ser ut.
Det är inte så ofta man kollar i leksakshyllorna i affärerna nu för tiden,
men det kanske man skulle göra oftare.
Det finns ju riktigt fina dockor att komplettera samlingen med :)
Jag vill ju gärna ha så stora variationer på åldrar och utseende som möjligt i Barbieskåpen.
 
 
Ha en riktigt trevlig midsommar!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Riktigt söt dock-lillasyster - med moderna kläder och frisyr som matchar varandra.
    Fortsatt trevlig midsommarhelg!

    Svar: Tack det samma Anta! Ha en fortsatt fin midsommar!
    Loppis Entusiasten

    2014-06-21 | 00:58:46
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Jag hittade en fin gammal docka på loppis, inte barbie utan en hårdplast. Hur tar man bäst bort gamla limrester från huvudet?

    Svar: Det är nog svårt att säga något generellt knep, det är så olika på plaster vad de tål och vad det är för sorts lim. Om det är klet från tejp eller plåster kan man kanske prova lite på något ställe försiktigt med lacknafta eller bensin. Om det är kluttar av gammalt klister kan vissa sorter lossna lätt om de får ligga i blöt ett tag, men det är olika på klister också. Annars får man gå den hårda vägen och pilla och skrapa men en pincett eller något, ibland går det också riktigt bra, det brukar lossna till slut för det brukar inte vara så lätt att limma plaster och få det hållbart, det är väl att plast ibland utsöndrar någon form av olja som gör att lim släpper till slut. Du får gärna maila mig ett foto om du vill, kanske jag kan se vad som kan hjälpa.
    Loppis Entusiasten

    2014-06-21 | 11:39:01
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Rose-Marie säger:

    Ja hon var väldigt söt och speciell!
    Så är man inte van vid att se Skipper. Har ju bara samlat de äldre och hänger inte riktigt med vad det finns för utbud nu. Tänker aldrig på att titta i affärerna heller.

    2014-06-21 | 19:00:04
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack, foto kommer

    2014-06-21 | 19:47:09
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Fin Skipper förresten, nu har jag srollat tillbaka och sett dina fina Barbieskåp, jättefina dockor! Själv samlade jag på dockor förr men sålde dem för de tog för mycket plats. Är lite sugen igen dock. Gillar 50-talet.
    Har påbörjat en samling på gamla grytlappar med dockansikten, tycker de är bedårande.

    Svar: Ja, dockor tar plats, hade jag inte haft den bra platsen i gången på loppiset, skulle jag nog inte heller ha haft Barbiedockorna kvar, inte så många i alla fall. Om man skulle samla på 50-talsdockor så är det inte lika lätt att hitta, så det blir nog inte så trångt fort :) Jag har några fina 50-talare, de har jag faktiskt hemma, de vill jag inte ta till loppiset :) Grytlapparna med ansikten på var populära när jag var liten, de är gulliga faktiskt. Nu var det länge sedan jag såg någon.
    Loppis Entusiasten

    2014-06-22 | 20:20:39
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Laman säger:

    Ja, de är bra fina. jag själv vill ha Skipper, som kommer med en brun häst. Från nya filmen "Barbie och hennes systrar i ett häst äventyr" :)

    2014-07-01 | 14:23:17
    Bloggadress: http://www.mylittlevintagememories.blogspot.se

Kommentera inlägget här: