Loppis Entusiasten

omklädd lampskärm #1

Nu har jag provat att klä om 2 lampskärmar.
Den här som jag började med var något lättare för det fanns ett tyg på, att klippa en mall av.
Så här såg den ut.
(det satt en knapp upptill, men den hann jag riva bort före fotot)
 
 
 
 
Jag gjorde inte riktigt som det varit tidigare, ville inte ha något rynk upptill.
 
 
 
Tyget är ett gammalt som jag köpt i en tyg-grupp på facebook.
Först syddes den raka sömmen i sidan, sedan rundeln upptill.
 
 
sedan en kanal längst ned så att man kan trä i snöre och snörpa åt
 
 
 
 
Egentligen kanske man skulle ha strukit på lite Vliceline (förlimmat mellanlägg),
för glödlampan syns lite genom tyget, och egentligen,
skulle jag viljat ha tyget mycket mer rakt koniskt ner,
inte så att det svänger lite inåt mellan pinnarna,
men kanske man måste ha sådan lamp-plast då?
...får klura lite på det. Även den andra jag gjorde blev så.
Ja,ja man får väl öva på ett antal gamla skärmar innan det blir helt bra.
 
Den andra visar jag imorgon :)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: