Loppis Entusiasten

lite loppis-shopping

Igår var jag in en sväng på Föreningen Brons loppis
 
 
Det blev en tygstuv i polyestersatin i en väldigt fin petrolgrön färg, ca 100 x 80 cm
och en superstark stor trådspole .
(Jag tänker dockklänning här :) ) 30:-
 
Sedan blev det förstås En Hjälpande Hand i morse...
 
 
...där köptes en gammal kylskåpskanna i glas för 30:-
Jag undrar om det är till denna det egentligen ska vara ett plåtlock till? Lite osäker.
 
Jag var glad att jag hittade den lilla skålen från Fire King för 10:-,
jag har ju 12 koppar i detta aprikosglittriga glas i serien med namnet:
Anchor Hocking Peach Lustre Swirl (reservation för om jag minns något fel i namnet här :) )
Det skulle vara roligt med en liten kanna också. Och assietter.
 
 
När jag stod vid kassan fanns där lite knappar också, 5:- bunten, så det blev 30:- för dessa.
De rosa fyrkantiga i glas var lite extra fina tycker jag :)
 
På vägen hem blev det ett besök hos Bellas Kuriosa.
 
 
Där blev det inköpt en FUGA för 50:- och 6 Vereco tekoppar för 40:-
Ordinärt bruksskick, med någon liten skavank, men rätt fina ändå.
 
När det gäller Vereco, så gillar jag dem, men är lite kluven,
på loppiset har jag kaffekoppar, gröna och blå,
en stor blå skål, och en liten grön (tror jag), en brun liten skål var det nog också?
Hemma i skåpet har jag 12 bärnstensfärgade tekoppar.
 
Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska ha själv eller inte!
(I-landsproblem, jo jag vet)
 
Jag ser framför mig ett köksskåp med glasdörr och med belysning.
Där inne i skåpet står en massa fint Vereco i blankt fint skick i olika färger.
 
Kan ni tänka vad snyggt det skulle vara!
Men nu har jag ju inget sådant skåp utan bara vanliga dörrar,
och bakom dörrarna en himla röra med tråkigt vardagsporslin,
trång, bökigt och inte alls snyggt :D
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tanten på auktion säger:

    Du har så rätt, det ska vara ett plåtlock till kannan. Fast den är snygg utan lock också 😊

    2014-03-15 | 20:46:54
    Bloggadress: http://tantenpaauktion.blogspot.com
  • Anta säger:

    Bra loppisfynd - vackert tyg, snygga knappar, fin Fuga, m.m.
    Jag har också aprikosfärgade saker från Fire King; tekoppar, ett runt fat indelat i fack för smörgåspålägg (kallas även kabaré) och två skålar. Plus en vitskimrande. Gillar dem.
    Ha en skön söndag!

    Svar: Vad kul att du också har delar! Jag vet att jag och min syster köpte en slät liten skål i samma färg till mamma i present någon gång på 70-talet, de var nog rätt poppis då :) Ha en skön söndag du med Anta!
    Loppis Entusiasten

    2014-03-15 | 22:14:31
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Fina fynd, låter som ett mål det där med glasdörrar, inget är omöjligt? :-)

    2014-03-16 | 07:59:54
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Rose-Marie säger:

    Fina saker!
    Ja, jag minns också att den kannan hade plåtlock.
    Läckra knappar! ( sa hon som gillar rosa :)
    Här tar Röda Korset 1 -2 kr/st för knappar.

    Svar: ja, det blev nog ung. 50 öre per knapp, helt ok pris. Men ibland har jag lyckats köpa ett halvt kilo för 40:- det är jättebilligt, men då blir det ju en del skräpknappar också förstås :)
    Loppis Entusiasten

    2014-03-16 | 08:13:18
  • Birgitta säger:

    Ja, den där drömmen om att ha allting snyggt uppställt och lätt åtkomligt :)
    Jag håller på och gör rent alla våra köksattiraljer och sätter in fint i skåpen. Sätter mjöl, socker, gryn och sånt i gamla patentburkar och ska låna äldsta sonens dymo för att göra fina märkningar på dem. De små vitrinerna ska jag "styla" med bara vackert komponerade saker....det ser jag fram emot! De är ju inte stora, eller många, men i alla fall.
    Har gett mig den på att INTE trava saker på höjden, allt ska vara lätt att ta fram, så det är mycket jag har varit tvungen att fundera på om jag verkligen kommer att använda.
    Är inte klar än, men det känns som om jag kommer att klara mitt mål hyfsat bra :)

    Idag får vi njuta av barmark, ska tydligen bli kallt och snö i morgon!
    Ha det så bra!

    Svar: Ja, det är en fördel med att flytta, även om det är jobbigt så får man i alla fall att rensa lite mer ordentligt, en nystart :) Ha det så bra du också Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2014-03-18 | 12:49:19
  • lopplisa säger:

    Kannan i fråga hade jag en likadan (utan lock), undrar just var den tagit vägen?? Hur som helst har jag också en mindre sådan i mina ägor, med etikett kvar på. Fast du kanske redan vet vad som står på etiketten? Anyways.. där står det GULLASKRUF, KYLEX, SWEDISH.

    Svar: Ah! Nej, jag visste inte vad det var! Tackar!
    Loppis Entusiasten

    2014-03-19 | 19:42:50
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: