Loppis Entusiasten

osis

Igår var det ett loppis i St Lars kyrka,
så jag cyklade dit först.
 
 
3 tygbitar (gardiner) med pyttesmå söta hjärtan, 15:- för alla bitar
En Dagny Zachrisson-flicka för 10:-
och min allra första Lisa Larson, en söt mus för 30:-
 
Jättebra fynd, men...
när jag kom hem och ställde ner påsen hörde jag hur det sa "krack",
huvudet av på flickan och en tunn flisa borta från nosen på musen,
SUCK!
Inte kan jag skylla på någon heller, jag hade själv packat.
Lätt fånget, lätt förgånget får man väl säga :(
 
Jag var till En Hjälpande Hand efteråt.
 
 
Billiga grå Alladdin-lyktor i 3 storlekar, 10:-, 5:- och 5:-
Ett jättefint, helt nytt påslakanset bomullssatin i riktigt fin kraftig kvalitet,35:-
Burken i brunt glas kommer från Skruf, märkt Bengt Edenfalk, 20:-
Jag har aldrig sett en sådan burk, men den alldeles typiska snirkliga 70-talstexten var kul :).
 
Idag var det också loppis i parken.
Det fanns en hel del billigt, men det enda jag köpte var en rätt modern My Little Pony för 2:-
(glömde fota den)
Man får sansa sig och inte släpa hem allt för mycket :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: