Loppis Entusiasten

loppis + marknad idag

Som vanligt tog jag en tur till loppis imorse.
 
 
Äldsta dottern hade pratat om att hon skulle vilja ha en jordglob,
så det blev till att släpa hem en idag. 
Den var inte så gammal som jag först trodde eftersom foten var i teak,
mitten av 90-talet var den från, men billig var den, 30:-
 
 
Jag tyckte det var milda och fina färger i det här gamla trycket som var inpressat i en fotoram.
1957 närmare bestämt, för det stod i på de gamla tidningsbitarna inuti :) 10:-
 
 
Den här kudden var lite kul med sina "vävda", stickade remsor,
men jag kommer att göra om en del.
Rosa-mönstrad innerkudde som också var för liten gjorde sig inte så bra. 30:-
 
 
En stor Åseda-skål för 80:- blev det också.
Den är redan bortlovad till lite byteshandel :)
 
 
Det blev ganska sent innan vi kom oss iväg till Arosmarknaden i Västerås.
Det är ju egentligen en motormarknad och det syntes väl i år.
Det var mest motordelar. De få saker jag hade kunna tänkt mig hade typiska mässpriser=dyrt!
 
En gammal (60 eller 70-tal) Sköldpadds-docka blev det i alla fall.
Hade inte jag kommit förbi hade de nog aldrig fått den såld...
 
 
 
Man kan ju laga,
eller så kan man man vira 118 varv tejp,
det går ju också bra...eller inte.
Undrar hur de har tänkt här egentligen? Där upptill..hm, begriper inte riktigt lagningen?
Får väl se när den blir av-maskerad om det behöver sys en ny kropp eller om den går att rädda.
 
De är i alla fall inte vanliga de mörka dockorna i den här modellen,
jag har kommit över en till under alla år, en som är lite större, men det är enda gången.
 
Ha en fortsatt trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Grattis till fina fynd igen!
    I dag var det väl kallt på flygfältet, brukar vara det.
    Det ska bli spännande att se vad du kan göra med dockan. Den blir säkert fin.

    2014-05-03 | 18:25:06
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Jordgloben är jag avundsjuk på helt klart :-)

    2014-05-03 | 19:25:13
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: