Loppis Entusiasten

hemsydd ryggsäck nr 2

När jag tidigare sydde en ryggsäck till mig själv så beställde äldsta dottern en likdan,
men den skulle vara lite lägre, men lite tjockare. Det skulle vara en utanpå-ficka, en innerficka,
hållare för paraply undertill och så skulle den vara i likadant tyg fast grön färgställning.
Hon ritade alla mått själv.
 
Svårighetsgraden ökade lite alltså.
När jag klippt ut alla delar tyckte vi lite olika om utanpåfickan.
Jag hade tänkt mig en rundad form som följde den övre delen,
men hon ville ha en rak ficka istället,
så jag fick tänka om mitt i alltihop.
 
Nåja, den blev helt ok tycker jag, inga större felberäkningar :)
 
 
 
 
Paraplyhållare under som vi hittade på,
jag har ingen aning om det fungerar :)
 
 
Jag tyckte det skulle vara bra med ljust foder,
så att man hittar grejerna i väskan lättare,
men nackdelen är att man ser de mörka sömmarna inuti då.
Nästa gång ska jag ta ett foder som går lite mer ton i ton.
 
Så här ser den ut om man vränger den ut och in.
 
 
Sömmarna blir liksom lite vingliga ibland :)
men äsch, det syns inte så bra när den är åt rätt håll,
det blir nog bättre nästa gång :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Britta säger:

    Toppenfin! Hoppas att dottern blev redigt nöjd, det hade jag blivit.

    2014-11-11 | 19:35:40
  • Ida säger:

    Snygg och välgjord, det hade jag inte gjort om!

    Svar: tack Ida :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-11 | 22:58:19
    Bloggadress: http://hejaida.com
  • Birgitta säger:

    Hmmm....tycker du är alldeles för hård mot dig själv.....ryggsäcken är toppenfin!!
    Paraplyhållaren fungerar säkert jättebra om det finns saker i säcken som tynger ner lite och det känns absolut inte som något negativt med det ljusa fodret och de mörka sömmarna, tvärtom!
    100% godkänd om du frågar mig :)

    Svar: Tack :) Det ska bli kul att höra sedan om paraplyhållaren fungerar, men som du säger, det måste nog vara något i väskan :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-12 | 12:21:23
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Hemmafrun säger:

    Oj så fin! Mycket inspirerande:)
    Jag hoppas på att kunna köpa en symaskin snart för det är så mkt man kan göra själv! :)

    Svar: Tack :) Ja, en symaskin har man väldigt mycket nytta av, och så är det kul att sy också :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-12 | 13:25:04
    Bloggadress: http://hemgrontskont.blogspot.com
  • Anta Snaque säger:

    Jättesnygg! Och extra roligt att ha något som inte alla andra har. :)

    Svar: Tack Anta! Jo, det är roligt med lite annorlunda saker, ingen risk att man tar fel väska tror jag :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-12 | 15:46:59
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: