Loppis Entusiasten

lördags-shopping

 
Jag vet inte alls var jag ska ställa det här trekantiga bordet,
men jag kunde inte motstå det, trots att lacken inte är bra.
Hela ytan har små krackelleringar, vet inte riktigt ännu hur jag ska åtgärda det.
300:- på En Hjälpande Hand
 
 
Där köpte jag också 2 fyrkantiga lampskärmar för 20:- styck
 
 
 
 
Sedan blev det en visit hos Bellas Kuriosa,
där hittade jag också lite kul :)
(inga priser därifrån, då det blev en klumpsumma)
 
 
En stor stabil vas från Riihimäen Lasi

(Jag tror att det var Tamara Aladin som stod för designen,
eller var det Helena Tynell?, jag får återkomma om det :)
 
Tillägg: Det var Tamara Aladin som stod för designen på denna,
tillverkades mellan 1968 och 1983 och serien hette "Taalari",
ett snabbt svar från frågegruppen på fb :))
 
 
En liten blå våffelvas från Reijmyre
 
 
Stor fin gammal kruka
 
 
En superhäftig brödkorg
 
 
 
...och så fick jag en gammal tomte i delar av Bella...
 
 
...den blev rätt söt trots lite bucklig näsa :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Lasi vasen hade jag med, den sprack dock nån sommar!

    Svar: oj då! sådana här tjocka vaser har jag märkt kan vara lite känsliga om de är kalla och man spolar på varmt, det har hänt att jag spräckt någon jag också
    Loppis Entusiasten

    2014-11-15 | 22:44:25
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Rose-Marie säger:

    Fina fynd som vanligt!
    Häftigt bord! Det fixar du nog till.
    Älskar brödkorgen, typiskt 50-tal.

    Svar: Jag var också väldigt förtjust i brödkorgen :) Bordet har jag gömt in i ett hörn under en duk i dockrummet på loppiset i väntan på att jag får tid att fixa till det :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-16 | 13:40:53
  • Birgitta säger:

    Det är alltid lika roligt att se vad du har hittat på dina loppisrundor, se vad du gör med det som behöver fixas till och så lär jag mig hela tiden något nytt om glasbruk, designers och annat som jag inte hade en aning om :)

    2014-11-19 | 16:08:53
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: