Loppis Entusiasten

permanenta Barbie

Det här var en Barbie som aldrig blev riktigt bra i håret,
trots att jag fixade med det.
Jag tänkte att nu ska jag prova att permanenta denna,
för det har jag inte testat förut, trots att jag hört att det ska gå.
 
 
Man permanentar med hett vatten som formar om plasten, alltså inga kemikalier.
 
Jag glömde ta ett foto när jag satt i permanentspolarna,
men det ser ut ungefär som jag rullade Marylin
 
 
 
Man kokar upp vatten, och drar kastrullen åt sidan.
Sedan doppar man det upprullade håret i vattnet i 5 minuter,
tar upp det, spolar på kallvatten och låter det torka.
Det tar kanske ett dygn.
 
När jag tog ur spolarna var håret jättekrulligt,
inte fint alls.
Men sedan blötte jag det igen, kammade ut lockarna lite,
och lät det torka, då blev det mer lagom.
 
 
 
 
Det här kanske man inte ska testa första gången med någon favorit,
utan någon skräpdocka som det inte är så noga med,
för det skiljer sig en hel del på plasten på olika årgångar av Barbie.
Jag ska testa på fler dockor med annan typ av plast i håret,
så kan jag försöka fota lite bättre också.
 
Ha en trevlig fredag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Vilka härliga lockar!

    2014-11-28 | 13:56:30
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anta Snaque säger:

    Det håret skulle man gärna vilja ha... Suck...
    Trevlig första advent önskar jag dig och din familj!

    Svar: tack Anta! Trevlig 1:a advent till er också :)
    Loppis Entusiasten

    2014-11-28 | 23:10:33
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Har "permanentat" en del Barbie genom åren, med varierat resultat. Men den här blev ju jättefin!

    Svar: Jag kan tänka mig att resultatet kan variera mycket. Det skiljer sig ganska mycket på plasttypen på håren under årens lopp
    Loppis Entusiasten

    2014-11-30 | 14:51:49

Kommentera inlägget här: