Loppis Entusiasten

Dagens loppisköp

 
Den här gamla stolen med trasigt galon har stått på loppiset i några veckor för 100:-,
men det tyckte jag var för dyrt när den var i behov av omklädning.
Nåja, idag stod det 40:- på prislappen, så nu fick den följa med hem :)
Den får vänta tills i sommar när man kan vara utomhus och greja.
 
Idag var det även loppis i Elsbodahuset,
så jag tog en sväng dit (privat loppisförsäljning)
 
 
 
 
En liten Duralexskål för 10:-
och en "Sill i Kvadrat"burk av Signe Persson Melin, BODA för 30:-
 
 
Damen som sålde den här klänningen kallade den Marimekko,
jag kan inte mycket om finskt tyg,
men, nej, står det Helenius OY så är väl det företaget?
Mönstret hette i alla fall Tiibet av Kaarina Kellomäki, så visst var det fin tyg :)
Damen berättade också hon hade lämnat in klänningen till en sömmerska,
klockade ärmar hade blivit borttagna, synd tyckte jag.
Den är för stor. Jag har inte bestämt mig om jag ska försöka sy in den,
eller göra något annat med tyget, jag får se. 50:-
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Efter att du svingat ditt trollspö över stolen så blir den ett smycke. :)
    Jättesnyggt tyg i klänningen! Men trist att ärmarna var borttagna.
    Ha en skön helg!

    Svar: Ja, vi får se hur stolen blir, jag vet inte ens vad jag ska ta för tyg :) Säljaren berättade att sömmerskan hade behållit ärmarna och sytt väskor, hm...tror jag det :) Ha en fortsatt skön du med!
    Loppis Entusiasten

    2014-10-25 | 20:40:13
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Tant Emma säger:

    Sötsöt stol och klänningen är underbar. Synd på ärmarna dock.

    2014-10-27 | 06:07:05
    Bloggadress: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här: