Loppis Entusiasten

ljusstakar nilsjohan

Det tog 2 veckor innan jag kom mig för att putsa upp ljusstakarna som jag loppade hos Bellas Kuriosa
 
 
När jag putsade dem kom stämpeln fram,
Nilsjohan sweden. Kul, det trodde jag inte :)
 
Lite synd att nästan alla gamla mässingsljusstakar har repor,
folk har skrapat bort stearin,
när det egentligen är att spola på varmt vatten och torka av med mjuk trasa.
 
Jag vände på ljusmanchetterna så stämpeln kom uppåt,
där var det inga repor :)
 
Tillägg: Jag har nu hittat uppgifter på bloggen Glas & Lera,
att det är ljusstakar ur serien "Pastella" Adam Thylstrup. 50-tal
och de finns i minst 3 olika storlekar, detta är mellastorleken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Fixat á la Helena :) Såååå mycket snyggare....och det verkar som om du gjorde ett fynd!
    Läste också ditt förra inlägg om potatis och mycket ekologiskt köper jag, men potatis har jag alltid köpt i lösvikt och faktiskt inte funderat över ekologiskt eller inte. Värt att prova!

    2014-10-22 | 13:43:12
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Fina fynd du gör!

    Svar: Tackar :)
    Loppis Entusiasten

    2014-10-23 | 10:15:51
  • Hemmafrun säger:

    Stiliga!

    2014-11-07 | 10:05:21
    Bloggadress: http://hemgrontskont.blogspot.com

Kommentera inlägget här: