Loppis Entusiasten

tisdagsloppis

Jag brukar inte åka till loppiset när de har tisdags-öppet,
men eftersom det kommer att vara stängt på lördag så tog jag en sväng dit igår.
Jag kom nästan en timme efter öppningsdags, men hittade lite i alla fall.
 
 
Himla fina EP-skivor från förr,
lika fina på baksidan.
 
 
Inte för att jag vet vad jag ska ha dem till,
men det går ju bara inte att lämna kvar för 10:- styck :)
 
 
En liten flasa eller vas med slipad puntel. 15:-
 
 
Kanske är det bara en vinflaska för korken verkar vara hemgjord av ett mynt.
 
Den ska jag ha i badrummet att ha ättika och vatten i.
Jag har lagt av med sköljmedel.
Jag fick reda på att sköljmedel inte alls är särskilt bra för miljön,
och att en blandning av vatten och ättika gör kläderna mjuka istället.
Jag har nu provat i ca en vecka och det fungerar helt okej.
Jag trodde att det skulle lukta illa, men det gör det inte, känns inte alls.
Jag var också lite trött på kladdet som blev i silen av sköljmedlet,
får se hur stor skillnad det blir :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • solsophie säger:

    Snygt som alltid! Myntet är från england med gamla Bettan!

    Svar: Ja, jag såg att det var ett engelskt kopparmynt från -67 :)
    Loppis Entusiasten

    2014-10-29 | 11:35:25

Kommentera inlägget här: