Loppis Entusiasten

söndagsloppis

Idag var det ett gårdsloppis i Hallsta.
De var mest leksaker och barnkläder,
men jag köpte i alla fall...
 
 
...barnböcker och filmer för 5:- styck...
 
 
2 dockor "wee 3 friends" från Mattel.
De ska alltså egentligen vara 3 stycken tjejer tillsammans. 10:- styck
 
 
2 gardinlängder för 20:-,
säkert ganska moderna
 
 
På vägen hem upptäckte jag att det var loppis i Folkets Hus,
det har jag lyckats missa de senaste gångerna det har varit!
 
 
En liten mini porslinsdocka för 10:-,
men det var egentligen ståställningen jag ville ha :)
 
 
En trähjort för 20:-
Det här är inte en gammal i teak, utan någon utländsk sak,
jag vet inte riktigt vad det är för slags trä i de här, jag har flera liknande
 
 
En fin äggformad brevpress från Konstglashyttan i Urshult, 20:-
 
 
Den här rökfärgade brevpressen gillade jag ännu mer, 20:-
Jag har ingen aning om glasbruk på den här, har inte sett någon sådan tidigare.
Den är som "3-bubblad" (ett alldeles eget-påhittat nytt ord :D )
skitsnygg tycker jag!
 
 
 
 
Även den här stora, maffiga, tyska vasen kostade 20:-
 
 

Märkt med ett kryss under, vilket väl betyder andra sortering.
Jag gissar att det är för att glasyren runnit ut för mycket på de turkosa trekanterna.
Häftig i alla fall :)
 

Ha en skön söndag!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hemmafrun säger:

    Att köpa barnböcker på loppis och second hand är super! Tror jag köpt alla våra på olika sådana ställen. Fina böcker för billiga priser! :)

    Svar: ja, det är perfekt :)
    Loppis Entusiasten

    2014-09-07 | 18:32:37
    Bloggadress: http://hemgrontskont.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: