Loppis Entusiasten

lampfot

Det blev ett besök på förenigen Brons loppis idag.
det inhandlades en lampfot för 50:-
 
 
Mässing och glas, över 4 kilo tung
Jag tyckte den var superhäftig, men sambon tyckte den var "skitful" hrmf!
 
 
 
Jag vill nog ha en svart eller vit lampskärm, får se om jag lyckas loppisfynda någon bra.
Trevlig helg!
 
 Tillägg: Ibland går det snabbt att hitta info. Lampan är av Carl fagerlund, Orrefors. En likadan, fast grön såldes på Bukowskis förra året för 1950:- :D
 
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Ett superfynd. Sambon har fel, du har rätt.

    Svar: Tack Gunnel, det tycker jag med :)
    Loppis Entusiasten

    2015-04-10 | 22:04:01
    Bloggadress: http://sockersalt.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Det kan man väl kalla för ett riktigt fynd! Den är helt klart jättehäftig och passar väldigt bra där den står hemma hos dig!

    2015-04-11 | 11:00:25
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • sophie säger:

    Jag tycker den är snygg, läcker och ett riktigt fynd!!!

    Svar: Tack, vad kul att några andra tycker som mig :)
    Loppis Entusiasten

    2015-04-11 | 12:44:51
  • Anta Snaque säger:

    Lampan är jättesnygg! Vilket fynd!
    Din sambo har utmärkt smak när det gäller val av livskamrat men rätt dålig smak när det gäller lampor. :)

    Svar: Tack :) ja, det är sådär, ibland tycker vi likadant, men ibland skiljer sig smaken lite, tur att det inte är allt för ofta :)
    Loppis Entusiasten

    2015-04-11 | 16:57:06
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: