Loppis Entusiasten

sytt lite

En av dockorna jag hittade på ABB-loppiset i Västerås
 
 
 
Det var inte så stora fel på henne, något defekta tummar, något sned fot
och en "bad-hair-day".
Jag tror att detta är "Doctor Barbie" egentligen
 
 
 
 
 
Jag blev ytterst förvånad när jag såg texten på det här tyget,
som jag hade köpt på Olssons tyger i Västerås.
 
 
Vadå!?
Inte till nattkläder för barn!?
Var det giftigt, eller!?
 
Jag var tvungen att fråga i tyggrupperna på facebook.
 
Nej, det var som så att det här var ett Amerikanskt tyg,
och där finns en lag om att tyger till pyamas till barn ska vara flamskyddsbehandlade!
Vilken knasig lag, det är ju inte alls bra med flamskyddsmedel.
Tydligen är det i alla fall diskussioner om att lagen skall tas bort.
 
Man lär så länge man lever :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Det finns så mycket knas i vår värld idag så varför blir man ens förvånad?! Barbie fick i alla fall en vacker klänning av tyget....och badhairday är nu ett minne blott :)
    Ha det så bra!

    Svar: ha det bra du med Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2015-04-14 | 13:07:44
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • sophie säger:

    Här i england kan det stå Keep away from fire i nattkläder som skulle ställa ungen vid en eld!!! Jag köper endast 100% bomull till dottern det är mycket konstmaterial i barnkläder här.

    Svar: Här hemma kör vi också bara med bomull, jag tror inte att jag skulle kunna sova i något annat.
    Loppis Entusiasten

    2015-04-14 | 15:46:34
  • Anna säger:

    Så fin Barbie blev! Du är verkligen jätteduktig på att göra makeovers! :)

    Svar: Tack Anna!
    Loppis Entusiasten

    2015-04-14 | 21:41:05

Kommentera inlägget här: