Loppis Entusiasten

Gråhårig

Inne på Myrorna hittade jag denna
 
 

Ett Barbiehuvud påtryckt på en förfärlig kropp från en Barbie-kopia av värsta sorten.
Benen ser ut som pinnar och de snurrar så ändan kommer framåt, ja jisses så fult!
 
 
Men det var håret jag tyckte hade kul färg som jag inte sett tidigare...grått! :)
Lite rufsig kanske, och av någon anledning fattades all färg på munnen,
men det går ju att fixa :)
 
...och så något att sätta på sig...
 
 
 
 
 
 
 
Så har jag beställt nya tyg-etiketter som jag komponerat ihop själv,
att sy i mina hemgjorda dock-kläder, vad tycks? :)
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Superbra gjort! Hur tusan får du rett ut håret, det fattar inte jag. Etiketterna är superfina!

    PS, känner du till en "plastbyttedesigner" som heter Uno Dahlén? När var han verksam? Kolla min blogg, det är den röda byttan jag menar. 70-tal?

    Svar: Jag tror nog också att byttan är 70-tal, vi hade en liknande när jag var liten. Desvärre är jag urdålig på plast. Man har ju hört namnet Uno Dahlen förut, men jag kan inte riktigt koppla ihop det med något. Designerna brukar designa allt möjligt, så han har säkert gjort annat också :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-05 | 21:04:04
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack, han hade esignat lampor och plastbrickor med och en del verkade vara daterade till 60-70-tal

    2015-08-05 | 22:08:21
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Anta Snaque säger:

    Man kan knappt tro att det är samma docka! Du trollar och åstadkommer underverk med allt du rör vid. Fantastiskt! Som vanligt!
    Jättesnygga etiketter!!!

    Svar: Tack Anta! :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-06 | 00:36:39
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Hemmafrun säger:

    Riktigt fina etiketter!:)

    2015-08-06 | 07:12:17
    Bloggadress: http://hemgrontskont.blogg.se
  • Anita säger:

    Du gör verkligen underverk med dina dockor! Den här blev så himla bra att den ser ut som ny. Jag fattar inte heller hur du fick håret så bra! Etiketten är kanon, var har du beställt den?

    Svar: Företaget som gör etiketterna heter Mera.se. Profil och Reklam. Det fanns många varianter av tygkvalité, storlekar och hur hög upplösning man ville ha.
    Loppis Entusiasten

    2015-08-06 | 08:45:21
    Bloggadress: http://www.anniesgranny.com
  • Birgitta säger:

    Men så fin hon blev och så kul att se att även Barbie hakat på trenden att ta tillvara på sitt gråa hår :)
    När jag slutade tona mitt hår, vilket var ganska många år sedan nu, kände jag mig lite udd,a men nu ser jag fler och fler med grått hår och nu i somras hittade jag till och med löshår i grått som passar perfekt till mitt eget. Det har jag aldrig sett förut.
    Dina designade kläder förtjänar verkligen en sån fin märkning!
    Kram

    Svar: Ditt hår är jättefint Birgitta! Jag har aldrig ens uppfattat det som grått, det är mer vitt, trodde först att det var blonderat. Jag skulle gärna ha din färg på håret :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-06 | 08:51:32
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Sivan säger:

    Fantastiskt - vilken förändring ! Du är ju helt otrolig på att renovera dockor och sy kläder till dem! Etiketterna är jättefina. Kul att följa din blogg, man får mycket inspiration :-)

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2015-08-07 | 09:12:50
  • Retrolux säger:

    Men vad fint med lapparna! Vad kul!

    2015-08-26 | 15:08:16
    Bloggadress: http://www.retrolux.blogg.se

Kommentera inlägget här: