Loppis Entusiasten

Jag är inne i en period...

...med mycket rensning och röjning.
 
Det går till en viss gräns med prylar, inte så farligt, det som syns i lägenheten, men,
det är när man ska in i en låda, ett skåp, källarboden och liknande,
det är då sakerna anfaller en. Man får nästan panik till slut.
 
Så nu tas grejer till loppis, det ges bort, sorteras och det kastas.
Det är faktiskt upplyftande för själen :)
 
Att man sedan slinker in på loppis och köper mer grejer kan inte hjälpas,
är man loppisberoende så är man
 
 
5 stycken Stil 555-handtag kan vara bra att ha
(jag har ändå en stor låda med handtag av olika slag, så några till märks inte)
 
 
 
2 plåtburkar
Tja, jag får väl byta ut några burkar med prylar i :)
 
Allt 30:-
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Precis såna handtag fanns i köket när vi köpte vårt hus. Jag började skruva loss dem för att skänka till loppis för även om inte jag ville ha dem så kan det ju finnas någon annan som vill, men det slutade med att de åkte till återvinningen med skåpluckorna för de var inge fräscha när jag började syna dem närmare....väl använda om man säger så :-)
    Vilka fina burkar! och visst är det skönt att rensa ur när sakerna hotar att svämma över. Vårt hus är någorlunda under kontroll, men i gäststugan är det fullt med saker som ska säljas eller avyttras på annat sätt. Där får jag rensa när vårsolen börjar värma och jag kan bära ut allt och kolla igenom det. Kanske blir en gårdsloppis i försommarvärmen :-)
    Ha en fin helg!

    Svar: Det var sådana handtag i vår gamla lägenhet, en del skåp som fanns i det ena köket som vi använde som tvättstuga/syrum. Plastskivorna bakom handtagen brukar bli fula. Hojta till om det bli gårdsloppis hos dig, då kommer jag :) Ha en fin helg du med Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2015-02-20 | 13:21:33
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Jättefina burkar! Jag fyndade med på loppis idag! En gammal jordglob med fungerande belysning.

    Svar: Ja, jordgloben var jättefin! Inte länge sedan jag köpte en jordglob på loppis till min dotter som också ville ha en :) Jag fyndade en hel del idag, inlägg kommer imorgon :)
    Loppis Entusiasten

    2015-02-21 | 22:18:16
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Vad kul, jag hade velat ha en med teak-fot men denna var helt OK med. Det viktiga var att det var gamla Europa som var med. Nostalgi vettu :-)

    2015-02-22 | 01:55:27
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: