Loppis Entusiasten

lite shoppat...

Det blev inte så mycket handlat på mässan, men lite i alla fall.
 
 
 
 
Jag vet inte vad det är för skål, säljaren gissade på Orrefors,
men det spelar ingen roll, den gjorde sig fint bland mina andra rosa glasprylar.
 
 
Jag gick och kände på 2 gardinlängder "Druvor" flera gånger.
När jag väl hade bestämt mig, fanns bara en kvar :(
När jag sedan gick in på tyggruppen på fb, så hade en av dem köpt den andra längden :)
Lite lustigt med detta mönster, det finns märkt både från Almedahls och Borås?
 
Jag har sedan tidigare detta i orange,
 
 
...också jättefint. Färgerna blir mycket mesigare på fotona, än vad de egentligen är.
 
 
 
 
 
Det här var nog ändå det allra bästa fyndet.
Världens bästa polermedel för t.ex mässing (enligt mig i alla fall)
Jag har letat länge i affärerna nu!
Enligt säljaren var det något företagsbyte som gjort att det inte har gått att få tag i.
De hade köpt på sig några stora burkar och sålde, till min lycka :)
Nästan 500:-, men det var det värt, det här räcker väldigt länge.
De heter Enebybergs Antikbod, www.enebybergsantik.se
Tel 08-758 59 20 (ifall någon vill höra om de har mer kvar av burkarna)
 
 
Jag var ju till loppis i lördags också förstås,
hittade inte mycket,
men det blev 4 gardinlängder som jag tyckte var lite häftiga
 
 
Fotot blev lite dåligt då det lyser igenom lite från det dubbelvikta,
men de var i perfekt skick.
 
 
Jag slank också in på ett annat loppis igår...
 
...där hittade jag ett litet vitrinskåp som blir perfekt i Barbieskåpet :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Har flera gånger tänkt fråga dig vad du putsar mässing med när du får det så där jätteblankt och fint. Är det det där märket då? Jag har inte behov av en så där stor burk, men har du något annat tips?
    Måste vara kul att gå på en sån där mässa och bara titta! Och ibland häpnar man ju....vilket pris för den lilla trappstegen....trodde först att du råkat knappa dit en nolla för mycket :)


    Svar: Ja, det är just den sortens poleringsmedel som gör både koppar, mässing och andra metaller riktigt blanka. Det bästa är att man inte behöver gnugga och gno, det går bort jättelätt :)
    Loppis Entusiasten

    2015-02-17 | 14:07:32
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Fina saker du både plåtat och shoppat!

    Svar: Tack! :)
    Loppis Entusiasten

    2015-02-18 | 17:49:17

Kommentera inlägget här: