Loppis Entusiasten

loppat idag

Som vanligt var jag till En Hjälpande Hand på morgonen,
men jag hittade inget intressant.
Eller, ja, jag hade väl tagit någon sak, men lämnade tillbaka det.
Jag blir bättre och bättre på att inte släpa hem sådant jag inte behöver,
eller att jag bara köper sådant jag verkligen vill ha, ska jag väl säga :)
Man får rensa ideligen hemma, jag måste liksom skärpa mig.
 
På vägen hem kikade jag in hos Bellas Kuriosa.
Hon hade hittat en kruka till, likadan som jag köpte av henne förut, så bra!  :)
 
 
Och så hade hon fått in 2 fina Lagans-täcken,
det passade mig perfekt, jag behöver faktiskt några täcken till :)
 
 
Nackdelen med dessa sovsäckstäcken,
är att det inte är så skönt med dragkedjorna.
Fördelen är att de är lite lättare, vilket jag gillar,
och att de inte brukar vara så mycket använda, vilket jag också gillar.
 
Så då sprättar man bort dragkedjorna, så är bara fördelarna kvar :)
(jag brukar sprätta en bit i taget, syr ihop för hand vart eftersom, det går ganska fort,
man har väl gjort det förr ;) )
 
I morgon är det loppis i parken, får se om jag hittar något där,
förra gången kom jag en timme för tidigt, säljarna hade inte ens plockat upp varorna :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: