Loppis Entusiasten

rätt mycket loppisshopping i helgen

Först var jag ut till "En hjälpande hand" som vanligt.
 
 
Sesam Keramik
Det stod Sunne på vasen, så jag trodde nog att det var någon keramikverkstad där som gjort den,
men vid googling så framkom det att den var från West Germany.
Sunne hade alltså någon skrivit dit, en souvernirminne gissar jag, så det diskade jag bort :) 20:-
 
 
Precis de delar jag saknade i min finservis från Hackefors,
som jag samlade till i unga år :)
Nu är det nog bara den stora kannan som saknas.
40:- och 50:-. Det var det värt!
 
 
2 gamla örngott för 10:- styck. Det understa heter "fjun" av Fristedt.
 
 
Ett påslakanset för barn med ett lustigt tyg som man nog kan göra något kul med. 25:-
 
 
 
En liten figurin i järn, med en mamma som svingar sin dotter.
Den är nog inte så gammal, men den var lite kul tycker jag.
Var det 10:- eller 20:-, har glömt :)
 
 
Det här blir nog årets tygfynd!
2 längder "Ekerö" av Saini Salonen.
Skarvade vid 2 meter, men fint gjort. Någon liten ljusare nyans vid kanten,
men 80:- brukar de inte kosta, så mycket kan jag säga.
Jag gick med ett fånigt flin resten av dagen :)
 
På eftermiddagen åkte vi till Munktorp en sväng.
Det var en tjej som hade lite saker till salu i loppisgruppen på fb, som lät intressant.
 
 
Det blev lite tyger/dukar...
 
 
En riktigt fin Tilgmanstavla...
 
 
 
...och ett fint handarbete, som skall sys med räknade korsstygn,
att lägga bland alla mina andra broderier som jag inte heller har gjort :D
 
Allt jag köpte av tjejen kostade 100:-
 
 
Jag passade också på att slinka in på loppiset i gamla Mejeriet,
när jag ändå var i Munktorp
 
 
Där hittade jag en liten blomsterflicka.
Jag har flera av den här modellen (syns lite i headern till bloggen)
De påminner en hel del om blomsterflickorna från Goebel, men är helt utan märkning.
Kanske är det är något företag som kopierat dem, kanske har de sålts på EPA eller liknande billigt,
fast nu gissar jag bara vilt, har aldrig hittat någon info. om dem.  20:- för henne
 
Himla nöjd med mina fynd den här helgen!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: