Loppis Entusiasten

lite nytt till barbie-prinsessorna

Törnrosa och Askungen har fått lite nytt :)
 
Jag är lite trött på allla dessa prinsessklänningar som är till Barbie,
så Askungen fick bli en helt vanlig tjej :)
 
 
Jag tyckte hon passade i det lite 60-talsinspirerade,
och tyget med det pyttelilla hundtandsmönstret som jag loppisfyndat är himla gulligt.
 
När det gäller Törnrosa försökte jag få till vardagskläderna,
de som hon hade under sin skogspromenad.
 
 
 
 
 

(den här bilden gick jag efter,
inte blev det exakt, kragen är alldeles för stor, men det får duga)
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Jag tittade lika mycket på den fina bakgrunden som på dockorna. Är det något du har gjort med bild, staket och stenmur? jättefint!

    Svar: Ja, hehe, jag pysslade lite i veckan, klistrade stenar på en bit dörrfoder, häftade tyg på en gammal tavla, gjorde staket av glasspinnar och en annan gammal tavla som bakgrund. Jag var så trött på att alltid ha kakelplattorna som bakgrund, ändå är det enda stället här hemma där det är tillräckligt ljust nu på vintern
    Loppis Entusiasten

    2015-01-28 | 14:18:46
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Astrid säger:

    Vad fina de är!
    Vilka dockor och vilken bakgrund du har fått till!!!

    Jag var på myrorna i går och hittade en naken Ken.
    Få se om han kan bli nåt, muskler har han så det räcker till och blir över iaf :)

    Svar: Tack Astrid, jag tänkte jag skulle försöka variera bakgrunden lite istället för det tråkiga kaklet :) Ken är ganska rolig att sticka tröjor till, det blir ganska naturtroget :)
    Loppis Entusiasten

    2015-01-28 | 16:30:10
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/
  • Rose-Marie säger:

    Men du är då en riktigt proffsig sömmerska!
    Så fint allt och den svart-vita passar så fint till henne.
    Inte ofta man hittar så småmönstrat tyg.

    Svar: Tack Rose-Marie:) Jag tror att det småmönstrade tyget är ganska gammalt, känns lite ulligt i kvaliten. jag har nog aldrig tidigare sett mönstret så pass litet, så det är kul, perfekt till Barbie :)
    Loppis Entusiasten

    2015-01-30 | 16:12:10
  • Khina säger:

    Har sagt det förr och upprepar mig än en gång - du är bara för fantastisk med att få till dina dockor....
    Lika roligt att se ( även om jag är lat på att kommentera)

    Svar: tack Khina! :)
    Loppis Entusiasten

    2015-01-31 | 22:43:03
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här: