Loppis Entusiasten

Gårdsloppis, eller...?

Någon kanske undrar om jag har dött eller så när jag inte bloggar,
men nej, jag har haft lite databekymmer bara.
En vän hjälpte mig att göra en systemåterställning (heter det så?) för datorn bara krånglade.
Nu har den i alla fall inte låst sig sedan vi gjorde det men jag har lite problem med fotohanteringen,
allt är konstigt och jag har problem att hämta foton jag vill använda.
 
Jag har väl egentligen inte haft så mycket att blogga om heller,
håller på med ditten och datten, men inget är färdigt.
det är dåligt med loppisar här på orten i semestertider också.
 
Idag skulle det vara gårdsloppis på gräsmattan i vårat kvarter.
Alla 3 föreningar var inbjudna att delta.
Det lät jättekul!
Jag kunde inte vara med och sälja eftersom jag har dottern hemma,
men jag tänkte att hon och jag kunde gå ut och kika så jag ställde klockan tidigt för att inte missa något.
Här kommer foto.
 
 
Just det, inte en enda kotte ville sälja prylar!!
Jag tittade och tittade, nej ingen kom ut.
Hur tråkiga får folk vara!
Visst, det kanske var lite för varmt, men ändå, besvikelsen var faktisk ganska stor,
de försöker hitta på något roligt och det blir noll i respons :(
 
Synd att jag inte var barnledig, då skulle jag ha släpat ut allt jag orkade från mitt loppis!
 
Hoppas att ni har en finfin sommar!
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Det var en väldigt tom gräsmatta.
    En trevlig sommar önskar jag dig också!

    Svar: Trevlig sommar Gunnel! :)
    Loppis Entusiasten

    2015-07-04 | 23:26:07
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Flak säger:

    Tråkigt för här formligen drösar det med baklucke...gårds...marknads...och småloppisar av alla möjliga sorter.
    Det är ju nu som folk är ute och rör på sig så loppa på=)
    Ha en trevlig sommar

    Svar: Ja, man hör talas om så många sommarloppisar, men här i trakten är det trögt, synd nog. Sambon och jag kommer att få 2 semesterveckor ledigt, så jag hoppas att jag kan lura med honom på en loppistur då :)
    Loppis Entusiasten

    2015-07-05 | 09:15:44
    Bloggadress: http://nostalgimacken.blogspot.se/
  • Birgitta säger:

    Man kan tycka det är konstigt att inte en enda hade lust att lätta på sina lager. Kanske de stod bakom sina gardiner och väntade på att någon annan skulle ställa ut det första bordet :)
    Skulle gladeligen vara med på en sån gårdsloppis. Har börjat rensa bland alla våra saker och inser att det är myyyycket som skulle behöva avyttras på ett eller annat sätt. Ska börja med att skänka bort en vävstol som följde med när vi köpte vårt hus. Vet du någon som vill ha?
    Varmt verkar det bli idag också....växlar mellan sol och skugga för att kunna njuta fullt ut :)
    Ha det så bra!

    Svar: Ja, man tycker alla människor pratar om att de behöver rensa, konstigt att ingen ville börja. Hoppas att de provar fler gånger, det var synd att det var fel helg för mig. Det finns nog många som skulle vilja ha en vävstol, desvärre har de flesta nog inte platsen, hoppas att du hittar någon bra som vill ta hand om den :)
    Loppis Entusiasten

    2015-07-05 | 10:58:03
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: