Loppis Entusiasten

håravfall

I väskan med lite blandade dockor som jag köpte billigt på loppis fanns denna "Fleur"
som är kompis med de gamla Sindy-dockorna
 
 
Det gick inte riktigt som jag tänkt mig när jag skulle borsta håret....
 
 
Allting lossnade på ungefär samma ställe.
Det är svårt att säga vad det beror på,
kanske hade det varit uppsatt i med någon olämplig snodd eller spänne?
Kanske varit förvarad för kallt eller varmt? Ingen aning, men förstört var det.
 
 
Eftersom jag hade riktigt omrotningshår hemma som jag köpt billigt genom fb så tänkte jag prova nu.
Jag har gjort det en gång tidigare, men då med någon slags hårdekoration som inte alls fungerade bra.
 
 
 
 
Det ska egentligen vara ögonfransar på dessa, så det fick hon också nya.
 
 
Det var verkligen helt annorlunda att rota om med riktigt omrotningshår gjort för ändamålet, mycket enklare, verkligen att rekommendera om man ska göra det på någon docka!
Jag har inte klippt håret, det får vara lite diffusa toppar nu,
kanske fixar jag mer sedan och syr en egen klänning nu när jag ändå lagt ner jobb på henne,
men hon får låna kläder av Sindy så länge :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Britt-Marie säger:

    Hon blev ju riktigt snygg ju. Tur det finns löshår nu för tiden. :)

    2015-07-09 | 16:22:37

Kommentera inlägget här: