Loppis Entusiasten

tygkasse i "pompeja"

Nu var det länge sedan jag lottade ut något,
så idag sydde jag en tygkasse i grönt Pompeja-tyg (sydd i begagnad gardin).
 
Det är en lite annorlunda modell än vanliga tygkassar, som jag tidigare sytt till mig själv.
Den är lite kortare och har mindre handtag, men rymmer ändå mer än 6 liter mjölk t.ex.
Den påminner om papperskassar som man får när man köper blommor i mataffären, fast lite större.
Jag har gjort den i en storlek som ska gå att hänga på cykelhandtaget utan att det tar i hjulet, eller lägga i cykelkorgen.
Jag har använt min väldigt mycket och tycker att det fungerar riktigt bra :)
Det är inget foder eller mellanlägg, allt för att den ska vara så liten som möjligt om man har den i handväskan
 
 
 
 
 
 
Om någon skulle vilja ha denna så är det bara att skriva det i en kommentar.
Blir det flera så lottar jag ut den. Jag väntar till söndag kväll så att alla hinner med :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag blir alltid så imponerad av dig o skulle gärna ha kassen som shopping kasse:-)mvh anette h

    2015-07-09 | 20:30:08
  • Britta Wikström säger:

    Jag deltar gärna i utlottningen av den fina kassen. Tycker att det är ett härligt tyg och att det verkar att vara en väldigt praktisk kasse. Hälsar Britta W.

    2015-07-09 | 21:36:42
  • Inger Gustafsson säger:

    Jättefin kasse, hoppas jag vinner!/Inger,Linköping

    2015-07-10 | 01:06:29
  • Ulla Lidhagen säger:

    Oh så fin kasse! Den skulle jag gärna vilja ha/Ulla

    2015-07-10 | 08:36:43
    Bloggadress: http://ulligtgulligt.blogspot.se
  • anette säger:

    jättefin o praktisk kasse. Är gärna med på lottningen:-)

    2015-07-10 | 09:54:14
  • sophie säger:

    Barbieklänning, förkläde, solklänning, mm mm nu kasse jag upphör aldrig imponeras!!! Glad helg till dig och alla som följer denna eminenta blogg!!!

    Svar: Trevlig helg till dig med Sophie!
    Loppis Entusiasten

    2015-07-10 | 13:43:14
  • Fia säger:

    Denna kasse hade gärna fått följa med mig ut på loppis-turer :)

    2015-07-10 | 14:35:57
  • Marie säger:

    Finfin kasse! Den vill jag gärna vinna!

    2015-07-10 | 15:38:41
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Vad fin! Jag är gärna med på utlottning! (madelein.sesom bytt blogg till retrorganic.com)

    Svar: Då måste jag lägga till din nya blogg på bloglovin (om det inte går automatiskt från den andra?) Jag har inte läst några bloggar nu när datorn har krånglat, så jag ligger efter en hel del
    Loppis Entusiasten

    2015-07-10 | 18:22:19
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack, jag tror att du får lägga till denna manuellt. Har tagit bort den gamla.

    Svar: Nu har jag lagt till den (eller jag tror att den redan var tillagd) Bloglovin fungerar lite konstigt på sista tiden, jag kunde inte öppna ditt sista inlägg, det krävdes ett "lösen", kanske för att den var avslutad? så nu får jag kolla in din nya istället :)
    Loppis Entusiasten

    2015-07-10 | 19:59:39
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Vallmo säger:

    Vill gärna vara med i utlottningen! Kram!

    2015-07-11 | 09:00:44
  • Siv-Inger Gran säger:

    Oj, så fin! Jag vill gärna vara med i utlottningen :-)

    2015-07-11 | 11:23:41

Kommentera inlägget här: