Loppis Entusiasten

malibou pj barbie

Egetligen är det så lagom roligt nu,
alldeles strålande vackert väder ute, men här sitter vi inne, dottern och jag.
Hon har fått världens dunderförkylning,
så det finns inte mycket annat än att försöka småpyssla lite inne.
 
Den här Barbien som jag nyligen köpte på Tradera är från 70-talet.
Hon fick en ny klänning av en trasig babyklänning med jordgubbstyg som jag köpt på loppis :)
 
 
 
Just PJ som hon heter är en av mina absoluta favoriter när det gäller olika Barbieansikten.
 
Tyget räckte ju faktiskt till en annan dockklänning också, den gjorde jag för flera år sedan,
men nu är tyget slut :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Så läcker hon blev, Barbie, i sin nya jordgubbsklänning!....och Skrållan....nostalgi. Precis den modellen hade jag en gång i tiden. Den hade ett snöre i sidan och drog man i snöret sa hon "Hej, jag heter Skrållan". Hon kunde skratta och gråta också.
    Min lillebror tyckte det lät så roligt om man höll emot i snöret så Skrållan rösten blev helt förvrängd :)
    Henne sålde jag på en klädbytardag på förskolan där våra grabbar gick tillsammans med dockvagn, docksäng och andra dockor. En annan förälder tyckte det var så synd att se att jag sålde alla mina gamla saker, men jag tyckte det var bättre att de kom till användning än att de bara låg o samlade damm.
    Mycket sparar jag, men inte allt :)

    Svar: Ja, den allra första Skrållan-modellen såg precis ut såhär och hade dragsnöre. Just den här har ingen talfunktion, så då hette den istället Lillan, men de var likadana annars :)
    Loppis Entusiasten

    2015-03-18 | 15:41:37
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Astrid säger:

    Lika fin som de tidigare Barbiedockorna!
    Det är så roligt att se dina sydda dockkläder!
    Hoppas att det inte är dig jag sitter och bjuder emot på Tradera. Det vore synd :)
    Läste förresten på Facebook om tjejen som har en samling på 15 000 Barbiedockor. Där ligger vi i lä!!
    Hoppas dottern din mår bättre snart!

    Svar: Undrar om jag missat vem som hade 15 000 Barbie, vilken mängd! Kanske vi bjuder på samma Barbie på Tradera, man vet aldrig :) Jag går in och tittar vissa perioder, men jag försöker hålla mig ifrån för det mesta, handlar alldeles för mycket annars :D
    Loppis Entusiasten

    2015-03-18 | 22:12:42
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: