Loppis Entusiasten

sticka korta hängsel-byxor till damtroll

 
Dt här är de lite större trollen som är ca 22 cm höga (utan håret)Stickor nr 2, babygarn
Det ska bli ungefär 2,5 maskor per centimeter
 
Sticka 1:a och sista maskan rät alla varv, det gör att inte kanten rullar sig.
 
Lägg upp 30 maskor,
sticka slätstickning i 4 cm.
maska sedan av 8 m i var sida nästa 2 varv så det återstår 24 maskor på stickan.
Minska sedan varje rätt varv: 1 maska i var sida innanför kantmaskan,
ända till det återstår bara 4 maskor på stickan.
sticka 2 varv till med bara 4 maskor.
Nu ska det ökas igen: 1 maska i var sida varje rätt varv innanför kantmaskan.
Sticka ända tills det åter är 30 maskor på stickan.
Sticka 4 cm rakt i slätstickning. Maska av.
 
 
Så :)
Sy ihop byxan i sidorna.
 
 
 
Plocka upp de17 mittersta maskorna för lappen fram.
Sticka slätstickning i ca 2 cm.
Sticka 4 maskor, maska av de mittersta 9 maskorna, sticka sedan de 4 sista maskorna för hängslen.
Sticka hängslena ca 6 cm. Fäst trådarna och sy i tryckknappar bak.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Det där vore en stickning lagom för mitt tålamod :D....och alltid när jag ser de där trollen tänker jag på hur de luktar. Jag måste ha gått med ett troll i varje näsborre när jag var liten eftersom doftminnet verkligen sitter i :)

    Svar: Hehe, ja det här trollet luktade ganska mycket fortfarande. Det är lite olika det där, vissa tycker jag inte luktar något alls längre.
    Loppis Entusiasten

    2015-03-04 | 14:56:27
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: