Loppis Entusiasten

storloppis i abb-arena västerås

Vi kom dit ganska sent eftersom vi var på husvisning innan.
Mycket hade nog försvunnit tidigt, men...
 
 
...lite Barbiegrejer fanns kvar till mig!
 
En hel kasse Barbiekläder (och annat), osett.
Sådant är rätt kul att köpa, det brukar ligga allt möjligt i påsen.
Barnstrumpor, hårspännen, pärlor, kulor, kläder till några andra dockor, omaka dockskor
och diverse små leksaker som man inte har en aning om vad det är.
 
En del kastade jag direkt, men det fanns en hel del bra också,
en del gamla kläder, det är alltid ett plus.
Synd, jag hittade fina gamla röda Barbiestövlar, men bara en gammal gul,
rackarns, men en till dyker kanske upp någon gång, man vet aldrig.
(jag sparar alltid udda skor, rätt som det är dyker den andra upp)
 
Nu har man att göra ett tag,
sortera, tvätta och laga, men det får bli en annan dag :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Kul med fyndlådor :-)

    2015-03-22 | 21:32:50
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Anta Snaque säger:

    Spännande att se vad som finns i paketet/kassen. Lite som julafton! :)

    Svar: ja, det är precis som julafton :)
    Loppis Entusiasten

    2015-03-22 | 23:24:14
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Spännande att ni var på husvisning! Något intressant?
    Det verkar som om de där barbie sakerna väntade precis på dig och det måste vara roligt att tvätta, laga och göra fint!

    Svar: Lite halv-spännande hus var det, men lite väl mycket jobb så det får nog vara, men det kommer nog ut lite mer här i vår hoppas vi :)
    Loppis Entusiasten

    2015-03-25 | 13:35:26
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • CeciliaB säger:

    Va´roligt, jag tror du köpte de små rottingmöblerna av mig!
    Jag stog och sålde på loppisen, bor i Hallsta, jag tipsade om den där lappteknik-kursen förut om du minns?
    Synd att jag inte kände igen dig.

    /Cecilia

    Svar: Men vad kul! Jag köpte också en liten Tupperware-termos i miniatyr vid samma bord, var det av dig? Vi kom till loppisen så sent så det känns som om jag sprang igenom hela för att hinna med, jag såg knappt vilka som sålde, siktet inställt på sakerna :D Visst kommer jag ihåg tipset om lapptäckskursen också! Jag har gått ett par terminer nu (missade en hel bokad termin när dottern bröt foten) det är så kul att träffa lite folk på kursen :) Om du kommer ihåg hur jag ser ut och ser mig någon gång så får du hojta till! :)
    Loppis Entusiasten

    2015-03-26 | 20:22:11
    Bloggadress: http://enmortinatet.blogspot.com
  • CeciliaB säger:

    Ja, jag hade den lilla termosen också, en nyckelring.
    Lite roligt att vi haft kontakt men inte känner igen varann :) Hallsta är ju inte så stort menar jag...

    Svar: Ja, det var kul! Synd att man är så koncentrerad på sakerna, så man ser inte säljarna knappt :) Fast vi pratade i alla fall :) Vi kanske ses något mer!
    Loppis Entusiasten

    2015-03-28 | 18:09:21
    Bloggadress: http://enmortinatet.blogspot.se

Kommentera inlägget här: