Loppis Entusiasten

2 loppisar idag

Det var loppis i Hallsta Arena idag. Det är bara en gång om året så jag åkte dit först.
 
 
En vattenkanna för 20:-
Jag vet inte om den är modern eller äldre, bara märkt Patent.
På ena sidan fanns ett öga, synd att det ena hade försvunnit.
 
 
örhängen för 5:- som jag ska ha till Barbiedockorna
 
 
Tillökning i blomsterflicksamlingen.
Såhär ska de ju egentligen vara, med torra växter i,
men det vill jag inte ha.
Det har blivit ett gäng nu :)
 
 
Det blev också påfyllnad av mina små Verecoskålar
 
 
Så nu har jag några i alla fall. 10:- för alla tre
 
 
Jag tror att dessa såldes i 6-pack samma färg från början,
men det är roligare att hitta blandade färger då och då faktiskt :)
 
 
En tjockväggig vas, kanske Lindshammar, vet ej?
19.90:- skojade säljaren, men han fick 20:-
Den var lite grumsig inuti, får se om det går bort
 
 
Jag ville bara ha den rosa Barbien, men säljaren ville absolut sälja allt tillsammans för 50:-
Då fick jag väl släpa hem Bratz och den solblekta bilen också då.
 
 
Några Barbie till, 20:-, 10:- och 5:-
 
 
Eftersom jag kom en timme sent till Elisabeth mission fanns inte mycket kvar till mig,
men det blev en bonad från Danska Södahl för 20:-
Inte min stil direkt, men den får gå vidare till någon som samlar på katter eller Södahl :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Men oj vad fina Barbie du hittat! Grattis!
    Eftersom jag gillar katter, så tycker jag vepan var jättesnygg! Häftig vattenkanna :)

    Svar: tack! Ja, kul när man hittar sådana man faktiskt inte har :)
    Loppis Entusiasten

    2015-05-09 | 15:44:10
  • Gunnel säger:

    Skålarna är jättefina i blandade färger. Vasen var också ett fynd.

    Svar: Tack :) Ja, jag tycker också det är kul med skålarna i olika färger, mycket lättare att hitta på loppis då också :)
    Loppis Entusiasten

    2015-05-10 | 11:27:02
    Bloggadress: http://sockersalt.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Så många fina fynd!
    Jag var till min tandläkare i centrala Västerås förra veckan och "slank" in på Myrorna på väg till parkeringen. Hittade ett fint vitt fat på fot som jag inte kunde låta bli att köpa trots att förnuftet sa att skåpen börjar bli fulla och jag lovat mig själv att INTE börja stapla saker på hög!
    Hade ingen aning om att det var loppis i Hallsta Arena.....och det var kanske lika bra. Köper just nu perenner, jord och plantor för alla mina pengar :)

    Svar: Det är det värsta när man slinker in på loppis, risken är stor att man hittar något, sedan när man kommer hem får man fundera vad man ska rensa bort istället :) du gör helt rätt i att handla till trädgården istället, det skulle jag också göra om jag hade någon. Jag har bara en kruka på balkongen. I år ska jag testa lite vad man kan ta för inne-krukväxter och ha på balkongen. Mamma har haft Gullranka i amplar flera somrar i rad, de blir jättefina! Vet inte om de tål mitt söderläge, men jag ska prova :)
    Loppis Entusiasten

    2015-05-12 | 14:00:39
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Stina Larsson säger:

    Men sån fin liten väggbonad! Söt och kitschig!

    Svar: ja, den syns bra i alla fall :)
    Loppis Entusiasten

    2015-05-13 | 21:25:29
    Bloggadress: http://psychololita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: