Loppis Entusiasten

På köpet

Den här Barbiedockan kom med på köpet när jag köpte en annan.
Hon hade 2 hål i ryggen där det egentligen ska sitta vingar,
ena handen hade någon tuggat på,
något konstigt med gummit på ena knät
och så fanns det ett stort område mitt i håret med en rejäl fläck som inte gick bort.
(jag tror att det var rost efter någon metall som suttit i håret, kanske i alla 20 år :))
 
 
(rosten syns inte på fotot)
 
Jag har denna redan efter barnen när de var små,
så här ska hon se ut...
 
 
 
Det här är alltså min andra i originalskick.
 
Tillbaka till gratisdockan..
Jag tänkte först inte spara henne alls,
men sedan tänkte jag att jag kan klippa och "permanenta" henne
och använda henne som provdocka när jag syr kläder.
Långa hår är ändå egentligen bara i vägen när man håller på och provar.
 
 
 
Så nu fick hon vara provdocka/modell när jag skulle sy lite kläder
som jag skulle byta bort mot lite annat kul med en annan Barbiesamlande tjej :)
 
 
 
 
 
Första testet att sy en väska,
det var kul!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • angelicasvarld.blogg.se säger:

    Men va fint - va duktig du är!

    2015-05-29 | 22:11:32
    Bloggadress: http://angelicasvarld.blogg.se/
  • Ingrid G. säger:

    Åh så fina kläder Du sytt!
    Alldeles Fantastiskt vad Du kan!!
    Du gör de finaste dockor av sådana som andra hade kastat och aldrig hade kunnat göra något liknade med!! (y)

    Du är bara så Fantastisk! Så roligt att följa Dig och se förvandlingarna Du åstadkommer!! :)

    Kram / Ingrid


    Svar: Tack Ingrid, vad snällt sagt :)
    Loppis Entusiasten

    2015-05-30 | 16:05:52
  • Khina säger:

    Helt makalöst! Tänk att kunna göra dessa förvandlingar från lump till lyx. Jättetrevligt att få följa dig och dina dockor.

    Svar: Det är det allra roligaste, att få göra om lump-dockor :) Köpa helt färdiga exemplar är inte alls samma sak :D
    Loppis Entusiasten

    2015-05-31 | 20:56:16
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Otilia säger:

    Du gör så himla fint! Jag är verkligen imponerad av ditt tålamod.
    Barbien med vingar gav mig flashbacks. Antingen hade jag en sådan när jag var liten eller så var det någon av mina kompisar som hade den och jag var avundsjuk, minns inte riktigt. Jag hade massor med barbies, många efter min mamma eller inköpta på loppis i början av nittiotalet. Kanske borde leta reda på dem och rädda dem från allmänt förfall i någon vindskartong...

    Svar: ja, det kan vara roligt att rota fram gamla leksaker :) Ibland kan det vara bra att "titta till" dem också, man vet aldrig, saker färgar av sig, ligger fel så att de kan få platta huvuden och allt möjligt om det ligger allt för länge. Gummi och plast kan vara lite trixigt på det viset. Jag vet en docka som mina tjejer hade sparat hade fått ett alldeles ovalt huvud efter att ha legat för trångt i en låda.
    Loppis Entusiasten

    2015-06-27 | 10:16:07
    Bloggadress: http://frokenotilias.se

Kommentera inlägget här: