Loppis Entusiasten

rufsig Christie

Den här Barbien köpte jag för ett par veckor sedan
 
 
Ett tag gjordes håren såhär med väldigt många, väldigt tunna hårstrån,
blev lätt "ulligt" och tovigt.
Jag brukar borsta ut allt, men början i topparna sedan arbetar man sig inåt mot hårbotten,
någon centimeter i taget tills allt är utborstat.
Sedan i med balsam. när jag sköljt ur balsamet,
kammar jag håret under rinnande vatten, likadant med början i topparna.
När allt är helt utrett spolar jag igenom och låter det torka så, helt dyngsurt,
vattnet hjälper till att platta ned håret.
Det brukar bli bättre i alla fall.
 
Nu fick hon modella lite för ett annat klädset som jag också har bytt bort :)
 
 
 
 
 
 
 
Det värsta med de här ulliga håren är att det oftast har gått av ganska mycket strån.
De sticker ut från håret och ser ut som kluvna toppar ungefär.
Man skulle behöva stryka på någonting som håller in de kortare stråna så att de inte syns,
så håret skulle bli lite blankare.
Men det är ju så att man inte vågar ha i vad som helst i plasthår,
man vet inte hur det artar sig när det får sitta i några år,
måste försöka fundera ut något bra :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Så otroligt snygg hon blev och färgerna är ju perfekta till henne.

    Svar: Tack :) De mörka brukar fina i rött, det tycker jag också :)
    Loppis Entusiasten

    2015-06-02 | 08:36:42

Kommentera inlägget här: